Milla-79 Skrevet 28. desember 2010 #1 Skrevet 28. desember 2010 På julaften ved middagsbordet gikk det opp for oss at barnet til broren min hadde omgangssyke. Pjokken kasta opp flere ganger i løpet av kvelden, lå litt nedpå, men rusla ellers rundt mellom store og små. Da jeg spurte etter fikk vi vite at han hadde vært syk siden morgenen. Jeg kjente irritasjonen koke, men sa ingenting. Vi er selv ekstremt nøye med å isolere og holde oss borte fra andre 48 timer v sykdom. Er det vanlig å ta så lite hensyn til andre som det vi opplevde her? Å ja- minsten vår kasta opp dagen etterpå- og 2 juleskelskap ble ødelagt for vår del. Ren og skjær egoisme spør du meg! Hva mener du?
Hufsla Skrevet 28. desember 2010 #2 Skrevet 28. desember 2010 jeg mener at man bør si ifra om slikt på forhånd, så kan folk heller velge om de vil prøve å unngå det, eller om de regner med å få det likevel. Jeg kan nå informere om at jeg føler meg ganske kvalm, men håper det er sjokoladen sin skyld...
FrøkenSprøken Skrevet 28. desember 2010 #3 Skrevet 28. desember 2010 Vi sier fra til alle, og holder oss unna folk i minst 48 timer etterpå, med mindre de sier at de vil treffe oss på tross av at vi er syke. Min erfaring er imidlertid at de aller færreste tenker slik, noe som irriterer vettet av meg! Spesielt rundt jul! Vi fikk besøk av et vennepar med en syk unge to dager før jul. Han hadde feber og klaget på vondt i magen men "han har ikke kastet opp. Ikke enda i alle fall." Hva eeer det for noe, da? Kunne ikke ha falt meg inn! Nå var det heldigvis ikke omgangssyke denne ungen hadde, "bare" influensa. Men vi har ligget syke siden 1. juledag her. Så tusen takk for den...
Mamman til AM&JS Skrevet 28. desember 2010 #4 Skrevet 28. desember 2010 Jeg mener også dette er en smule egoistisk...Jeg ville ikke dratt noen sted hvis noen av mine barn var syke..dette pga. smittefare.. Er selv veldig nøye på det ene og andre når dette herjer rundt ørene våre...så JA...egoistisk. Burde hvertfall hørt med dere først...
♡ A & E ♡ Skrevet 28. desember 2010 #5 Skrevet 28. desember 2010 Blir irritert bare av å lese innlegget. Man må gi folk en sjanse til å kunne skjerme seg, omgangssyka er ikke mye moro.
Gjest Skrevet 28. desember 2010 #6 Skrevet 28. desember 2010 Jeg mener at det er selvsagt at man enten holder seg hjemme eller at man sier fra slik at andre kan velge å holde seg hjemme. Fikk selv beskjed i familiemiddag på 2.juledag at det gikk omgangssyken i familien. Vi har heldigvis ikke blitt smittet (jeg får ikke omgangssyken jeg) og jeg krysser fingre og tær for at Lillebråk ikke blir syk. Dårlig gjort å ikke si fra!
Gjest Kira er rød på nesen ♥ Skrevet 28. desember 2010 #7 Skrevet 28. desember 2010 Når det kommer til omgangssyken må jeg innrømme at jeg personlig er ganske nøye... rett og slett fordi jeg hater å kaste opp eller se andre kaste opp. Så hvis noen her i familien har omgangssyken, så holder vi oss alltid hjemme - uansett om det er julaften eller en annen stor anledning. Så jeg hadde blitt utrolig irritert hvis jeg fikk høre at noen vi var sammen med hadde omgangssyken, uten at de hadde gitt beskjed på forhånd. Egoistisk og dårlig gjort etter min mening!
Gjest Skrevet 29. desember 2010 #8 Skrevet 29. desember 2010 Det samme gjorde min bror og svigerinne med deres 1-åring. Vi ble utrolig nok ikke smittet, men det var jo tilfeldig.
Mammapudding Skrevet 29. desember 2010 #9 Skrevet 29. desember 2010 Leah fikk det på lillejulaften og da ringte vi til alle som egentlig skulle komme til oss da og avlyste. Så fikk de selv velge om de turte å komme til oss på julaften. Mamma, pappa og søstra mi med tantebarnet mitt holdt seg borte for å slippe at tantebarnet mitt ble smittet. Mens moren, faren og broren til samboern kom. Ingen av oss ble smittet:) Brukte enorme mengder håndsprit og lurer på om ikke det hjalp gitt, i tillegg til at vi klarte å få Leah til å spy i en bøtte i stedet for utover meg og sofan og alt annet som sist gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå