Mammapudding Skrevet 29. desember 2010 #26 Skrevet 29. desember 2010 Vi setter av 7000 kr på egen konto hver mnd, av det handler vi mat og div husholdningsartikler 1 gang i uka. Er 2 voksne, 1 barn som bruker nattbleie, 1 katt og 2 marsvin Av og til bruker vi litt mer enn 7000 kr, men stort sett går det akkurat
ellen-propellen Skrevet 29. desember 2010 #27 Skrevet 29. desember 2010 Nå er jeg en latsabb og har ikke lest all infoen om de ulike postene hehe. Men fritid kan vel være feks SFO/barnehage? Da stemmer det jo med over 2000 pr barn for full plass sånn ca. Møbelutgifter på 550 er jo 6600 pr år,og det er vel helt greit? Vi bruker noe mindre i år,men i fjor brukte vi mer pga nytt hus. Gikk vel nærmere 30 000 tror jeg:-S Så om man skal spare til møbler er nok 550 en grei sum å sette bort. Klær er for mye i budsjettet mener jeg. Vi handler sjeldent klær så kanskje 500 i mnd totalt på oss 4 om jeg skal tippe.
meg & to små vampyrer Skrevet 29. desember 2010 #28 Skrevet 29. desember 2010 Nei, fritid er vel ikke barnehage? Da vil jo to barn generere mer enn 2300 altså.. Vi betaler vel 4360 for våre to, inkl. kostpenger. Vi bruker ikke penger på møbler med mindre vi sparer til det/har råd, så å regne med møbbelpenger hver måned i budsjettet blir rart for oss. Ikke riktig hvertfall å ha det i samme budsjett som matbudsjettet.
Fire småtroll Skrevet 29. desember 2010 #29 Skrevet 29. desember 2010 Vi bruker mellom 10 og 12.000 i måneden på matbutikken. Da er to bleieunger og renholdsartikler regnet med, men ikke sjampo o.l som vi handler på apoteket. Vi er to voksne og fire barn, to eldste er gutter på 7 og 9 år, værste voksealderen og aktive idrettsgutter som faktisk spiser mer enn meg begge to Kunne nok vært noe flinkere, men handler en del på tilbud og hamsterer. Kan tjene masse på å bake brød, her går det mellom 10 og 14 brød i uka, men ingen av ungene er noe glad i hjemmebakt brød så da går det en del penger på brød. Ellers er det kjøtt, fisk, frukt og grønnsaker som drar opp pengebruken, bruker mye fileter (kylling, svin, fisk) og ubegrenset tilgang på variert frukt til 6 stykker, det koster!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå