Gå til innhold

Er det noen her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har akkurat kommet over fra barnimagen.

Fikk en jente og en gutt den 3. des.

Jeg er 25 år og har to fra før( jente på snart7, og en gutt på 4 år)

Hvem er dere? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei og velkommen!!

Det pleier å være ganske stille her inne. Tror vi med tvillinger har litt å gjøre:)

Jeg fikk to jenter i august, så de er nå 4 mnd. Har en gutt på 2 år og 5 mnd, så her er det hektisk! Men det går bedre og bedre for hver dag. Synes egentlig de to første mnd var verst for da hadde hun ene kolikk. Men det ga seg og vi fikk på plass gode rutiner når det gjelder spise, våken og sove:)

Er forresten 31 år:)

Skrevet

Har vært lite aktivitet her, så sjelden jeg kiker innom... Kanskje det kan bli bedre?

Jeg er 41 år, og har to jenter, en-eggede, på 10 mnd:-)

Skrevet

Jeg er stadigvekk innom.

mine tvillinger er 16 mnd alt, men jeg synes det er allrigth å titte innom av og og til.

Jeg er 28 og har i tilleg til tvillingene en gutt på 3,5 år

Gjest Edemuli
Skrevet

Jeg har eneggede jenter på 18 mnd.

Pleier å se innom, men ikke så mye aktivitet her.

Skrevet

Er innom her stadig vekk jeg også. Er mor til 2 herlige 2 egget gutter, som er snart 4 mnd.

Begynner virkelig å bli liv i guttene nå:) veldig morro:)

Har skrevet ett innlegg om ett tvilling- treff. Skriv dere på, så kansje vi kan få til ett møte om ikke så lenge:)

Ønsker alle tvillingmammar Ett Riktig Godt Nytt År:)

Skrevet

Hei dere tvillingmødre:)

Jeg er innom og titter Her litt. har tvillinger i magen og trenger desperat gode råd. Har en liten gutt på 7 mnd fra før. Så jeg er ganske skeptisk til hvordan dettte skal gå:)

Skrevet

Så gøy at det er flere her!! Titter jo alltid innom dette forumet, men det er liksom ingen nye innlegg. Kan jo skylde seg selv også for jeg legger ikke inn så mye selv:)

Hvordan går det med dere alle sammen? Jeg synes det går bedre og bedre, men nå er jentene mine bare fire mnd. Synes som sagt det var skikkelig tungt i begynnelsen, men mye løste seg når de ble synkroniserte på spising, leking og soving:) Våre dager er ganske like egentlig. Står opp en gang mellom halv åtte og halv ni, så spiser de ca hver 3. time. Har begynt med litt grøtpulver i melka, men foreløpig bare to ts. Tenkte å ta det langsomt siden hun ene har hatt en følsom mage. Ellers så legger de seg halv syv, sover til ca fem da det er mat og så til ca åtte. Satser på at grøten vil føre til at de sover hele natta. Det hadde gjort noe;)

Hvordan er dagene deres?

Har også en gutt på 2 år og fem mnd, så det er full rulle hele tiden. Han har taklet det ganske bra og bli storebror, men føler vi er flinke til å ta vare på han også ved at han alltid har en som prioriterer han. Vi tar han også med på ting alene slik at han får vår fulle oppmerksomhet. Og foreløpig fungerer det. Kanskje det blir verre etter hvert når jentene blir eldre. Tar vel mer energi å løpe etter tvillinger hehe...

Skrevet

Hei! Har en gutt på 2, 5 år og tvillinger på 4 mnd. Dagene er hektiske...Men det går bra! Pappan jobber vekk i ukene, så jeg rekker aldri å kjede meg! Storebror var ganske sjalu den første tiden, men det går seg til! Han kan til og med hjelpe til med å gi sutt innemellom hvis han har lyst selv ;)

Utfordringen hos oss er at når storebror kommer fra barnehage er min fulle oppmerksomhet hos han med middag og leking. Tvillingene ligger da i leikegrina og sover hele ettermiddagen! Og vil da ha våkentid når bror legger seg ved 19 tiden. Så jeg lurer veldig på når jeg skal få egentid på kveldene siden de da skal ligge litt på gulvet å sprelle når bror har lagt seg. Uaktuelt å la tvillingene ligge på gulvet når storebror er oppe pga han kan fort finne på å være rampete ( slå eller dra i armer og bein).. Litt utfordringer må man vel ha med så små barn også ;) Hvordan har andre løst dette?

Skrevet

Jeg er 29år.Fikk tvillinger 22november 2010,Har to jenter på 7år og 5år fra før.Bor i Rogaland.

Skrevet

Hei.

Jeg har heller ikke vært stort aktiv her inne, men blir nok det fremover..

Jeg har 2eggede tvillinger, jente og gutt, på snart 7 mnd.

Og jeg er 22år og dette var mine førstefødte :)

Skrevet

Full respekt til deg anonym som er hjemme alene med tre barn! Vi har også en gutt på 2,5 år og tvillinger på 4 mnd, men vi er to om å dele på det. Skjønner ikke helt hvordan jeg skulle klart det alene, men alt går når man må:) Mine tvillinger har en liten lur i fem tiden. Lar de ikke sove mer enn en halvtime for da er de trøtte og klare for senga ca halv syv. Begynner da å gi mat til den ene, legger henne, og så det samme med hun andre. Får da en halvtime med storebror før han legger seg rundt halv åtte. Og da er det stille i huset:) Jeg skjønner det er vanskelig å ha tre barn som er våkne på ettermiddagen, men tror du må dette dersom du skal få litt alenetid på kvelden. Men kan de ikke være våkne på gulvet, så kan du sitte der med storebror? Så får du passet på alle sammen. Det samme kan du gjøre når det er stelletid og mating av de små. Bare gjør det på teppet. Med mindre det er mye støy da og de ikke finner roen:) Hm, vanskelig å gi råd merker jeg siden jeg ikke hadde klart det selv:)

Skrevet

H&M pluss tre små,

jeg har ett lite spørsmål til deg?

Hvordan klarer du legger og stelle dine tvillingjenter på 1time? Og hvor lenge sover de om morgenen når de er i seng klokken halv 8?

Jeg klarer det aldri innen 1times tidssone, kanskje det er min egenfeil, men tar gjerne i mot tips på effektivitet.. :) Sparte meg selv for 30min da jeg dobbeltammet, men det går ikke lengre, så det blir amming på en og en , grøt og så MME tilslutt, pluss bleiestell osv.. :)

Jeg begynner natt stellet klokken 20ca ennå, men tenker på å begynne stellet litt tidligere, ettersom det er godt med litt alene tid om kveldene :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Gratulerer med tvillinger! Vi er så heldige alle vi som får tvillinger! Når noen sier mener noe annet blir jeg litt vred...

Ja, mye jobb, men ikke dobbelt opp - men dobbel GLEDE!

Vi har gutt og jente på 9 mnd og ei flott og omsorgsfullstoresøster på snart 5 år.

Jeg har ikke vært så aktiv her, men ser nytten av det - og skulle så gjerne truffet noen tvillingmødre!! La inn et innlegg der jeg lurer på om det er noen som bor på Østlandet - kan jo bli litt lange avstander. Men uansett kan vi jo prates her!

Jeg er med i barselgruppe, koselig det - og godt å komme seg ut på noe, men det er ikke helt det samme med tvillinger... fint med litt erfaringsutveksling med andre tvillingmødre!

Kanskje vi sammen skal få litt mer aktivitet her da!?

Jeg er slik at når jeg først begynner å skrive blir jeg liksom ikke ferdig, har så mye på hjertet... men dersom jeg er inne oftere og skriver litt kortere tar det ikke så mye tid. Fot TIDEN den er dyrebar...mye som skal gjøres hele tiden, men godt å slappe av litt når unga sover også...må unne seg det noen ganger..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...