Gå til innhold

Naar kan andre kjenne spark fra utsiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er foerstegangs, og vet at jeg selv ikke vil kunne kjenne spark/bevegelser foer ca uke 20 (selv om jeg har morkaken foran som gjoer det sikkert vil ta litt mer). Men naar kan man kjenne det utenfra? Med aa legge haanda paa magen? Tenker paa for mannen min sin del, spesielt. Gleder meg til aa kjenne det selv, men nesten enda mer til aa kunne dele det med han ogsaa!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sist hadde jeg morkaken på fremsiden, og kjente ikke sikkert liv før jeg var 20+1. Men når jeg var 20+2 så så jeg på utsiden at magen beveget seg. Det var morro for ei som hadde ventet såååå lenge på å kjenne liv, kan du tro! :o)

Denne gangen kjente jeg liv myyyye tidligere, og kjente bevegelse så smått på utsiden i uke 16 -trodde nesten ikke det var mulig! Men er skjelden, så føler ikke jeg har kommet ordentlig i gang enda med disse kjenne-liv-greiene likevel ;o) Er 19+4. Kjent liv utenpå, men ikke sett magen bevege seg enda, for bare vært langt nede når jeg har ligget.

Skrevet

Hei du :)

Jeg hadde også morkaka på framsiden sist og kjente nesten ingen ting før uke 20. Men da kjente jeg første skikkelige sparket. Hadde hånda på magen og kjente det faktisk nesten bedre på utsiden enn innsiden! Det kan jo være individuelt, men sambo kjente faktisk sparkene helt fra begynnelsen (bortsett fra at babyen var sjenert og ikke ville sparke når han var der...).

Du er så heldig som har kommet "helt" til uke 17! Jeg føler jeg er stuck i 1. trimester og aldri kommer meg videre ;)

Skrevet

med førstemann kjente jeg selv ørste spart rundt uke 19, men mannen min klarte ikke kjenne noe før i uke 24...men det var for babyen var en liten luring som alltid gjemte seg når pappan ville kjenne ;) jeg kjente det selv på utsiden rundt uke 20 tror jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...