Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #1 Skrevet 28. desember 2010 Huff her får jeg presset ut noe hardt og seigt ca 1 - 2 ganger i uka.. Helt grusomt. SLipper ut litt vind av og til som lukter død og fordervelse! Noen som har noen gode råd?
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #2 Skrevet 28. desember 2010 Bæsjer en til to ganger om dagen. Kanskje du må spise mer fiber?
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #3 Skrevet 28. desember 2010 Drikk vann! Og det hjelper om du ruller litt og beveger overkroppen litt når du sitter på do for å hjelpe avføringen ned og ut. Kaffe om morgenen før man spiser hjelper også her i gården. Det får fart på sakene.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #4 Skrevet 28. desember 2010 Drikk mye vann, masser mageregionen når du kjenner at det skjer noe der, og spis mer fiber. Beste fiberen kommer fra grønnsaker, hvete og bakst generelt kan gjøre deg mer oppblåst og treg i magen. Kutt ut usunne ting, særlig snacks. Halvfabrikata går fint en gang i blandt, men det er vel ikke akkurat det sunneste du kan spise. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #5 Skrevet 28. desember 2010 Haha rulle på overkroppen faktisk! Den skal jeg prøve på. Og så skal jeg spise mer fiber.. Men føler at etter jeg ble gravid så går ting så treeegt!
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #6 Skrevet 28. desember 2010 Åhh, er du gravid. Jammen da er det ikke så rart at du er litt forstoppet. Det er helt normalt. Drikk masse vann, spis fiber og unngå "dritt-mat" så skal det gå litt bedre. 20:21
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #7 Skrevet 28. desember 2010 Som gravid så skal det jo litt til å få avføringen til å oppføre seg normalt. Dette er jo pga hormonene, men generelt er vel rådet at man bare må få i seg nok væske. Skal du spise fiber utenom det som det naturlig er fiber i så må du ihvertfall sørge for nok drikke. Hjelper ikke med ekstra fiber ellers, da blir du jo faktisk bare hardere i magen.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #8 Skrevet 28. desember 2010 Ok! Da skal jeg holde meg unna ekstra fiber utenom d vanlige Og så skal jeg drikke mer vann! Tusen takk! HI
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #9 Skrevet 28. desember 2010 Stenfrie svisker er å anbefale, en håndfull eller to for dagen, ellers mye fiber og enda mer vann:=D
Ranveig Risengrynsgraut Skrevet 28. desember 2010 #10 Skrevet 28. desember 2010 Druer, rosiner, plommer og svisker fungerar bra. Tørka aprikos og forresten. Du treng mindre av dei tørka variantane enn dei ferske for å få fart på systemet. Eg var avhengig av druer i forrige svangerskap, spesielt mot slutten (og det var jaggu greitt å fortsette med druene etter fødselen og...) ) Nok vatn og litt mosjon i tillegg gjer underverker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå