Gå til innhold

Hvor nødvendig er det med reiseforsikring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å gå igjennom forsikringene våre, da vi har fått tilbud via fagforbundet jeg er organisert i.

Vi har pr idag en reiseforsikring, som dekker så og så mye ved reise.

Vi er på reisefot ytterst sjeldent, iallefall når det kommer til lange distanser. Våre reiser strekker seg i bil mellom Vestlandet og Østlandet, da som regel i bil. Dersom vi skulle finne på å fly noe sted, så bestiller vi flybilletter med mastercard.

Ellers har vi personforsikringer på oss 2 voksne, barneforsikringer på trolla, og full kasko på bilen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

reiseforsikringer virker når du bare skal en tur på butikken også, så lenge du forlater bopel adr di...

men du burde sjekke vilkårene.

vi velger å ha den hele året, for om en skal ha den bare når en skal på tur, så blir det veldig dyrt,og kan like godt ha den hele året.

Skrevet

Ja, men jeg ser ikke helt hva den skal dekke så fort vi er ute av huset, som f.eks. ufør eller livsforsikring ikke dekker? Bilforsikringen dekker tyveri og skade på bil, barneseter, takboks, etc.

Gjelder en reiseforsikring f.eks. hvis man blir ranet, sånn rett utenfor gatedøren sin?

Skrevet

Nå kan jeg bare svare for va min reiseforsikring dekker da, men her er et par eksempler...

Sitter jeg i hagen til naboen og kameraet til 5000kr går i bakken så det ødelegges så dekker ikke innboforsikringen det, men reiseforsikringen gjør det.

Den dekker som du nevner om jeg blir ranet rett uta for her, når det ikke er på egen tomt.

Ellers så bør du som nevnt over her sjekke hva som står i dine vilkår. Der skal du kunne lese deg til hva din forsikring dekker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...