Gå til innhold

ADVARSEL! Velg dine ord med omhu...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... når du snakker til en (snart) treåring.. Hehe..

Eldstemann har juleferie, og er hjemme med meg og lillebror på 8 måneder mens mannen er på jobb.. Eldstemann og lillebror er perlevenner, men storebror er ikke alltid så interessert i å gi minstemann ro når han skal sove og slikt. Idag var minstemann stuuuuptrøtt på formiddagen, og jeg skulle prøve å få lagt ham. Eldstemann ville helst hoppe i senga og leke på det samme rommet. Litt tidligere på dagen hadde vi lekt at han laget is til meg, og jeg spurte derfor om ikke han kunne gå og lage litt mat til meg mens jeg la lillebror. Lekekjøkkenet deres står på gangen rett utenfor soverommet, så jeg tenkte derfor jeg hadde litt kontroll på ham samtidig. Lillebror blånektet å sove, så etter noen få minutter ga jeg opp og tok ham med meg ut i stua igjen. Da lekte eldstemann i stua og jeg satte meg i stua med lillebror på fanget. Plutselig kjente jeg det lukta skikkelig svidd, og kom meg ut på kjøkkenet i en fart. Der stod komfyren på, og flere stekeplater. Pepperkakeboksen som stod oppå var i ferd med å ta skikkelig fyr. "Har du skrudd på komfyren?" "Ja, jeg skulle jo lage mat til deg!" Guuuuud, så skummelt det var! Jeg fikk slengt over en kjele med vann, og fikk satt opp vinduer og døra til terrassen. Så begynte brannalarmen å hyle. Vi bor i borettslag, så det begynner jo å pipe i alle blokkene nedover.. Flaut. Jeg måtte derfor få skrudd av den ute i oppgangen før det hadde gått tre minutter. Den bestemte seg for å gå hele tre ganger.. Jaja, greit å få den testa, men gud for et styr. Etterpå lukta det jo så ille her at vi rett og slett måtte tilbringe resten av dagen hos min mor, mens leiligheten fikk luftet seg..

Såååå, til alle mødre; tenk før dere snakker! :P

Og helt på tampen lurte jeg på noe.. Vi har lufta her nå i ca 7-8 timer.. Gjennomlufting. Har slengt ut de svarte pepperkakene, og vaska en del av det som lukta.. Er det farlig å sove her i natt da, selv om det fremdeles lukter litt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hahaha, bra tips egentlig! Jeg pleier også å be storebror om å lage mat til meg på lekekjøkkenet....

Du kan fint sove hjemme, det bare lukter driit! Husk å vaske taket, lukta setter seg der:(

Skrevet

Hehe, bare pass på å få med at han skal lage mat bare der, og virkelig legge trykk på orde LEKE. Hehe. ;)

Skrevet

Haha! Mye styr for porsjon lekemat, ja! :oD

Vask gardiner, tak og vegger. Tar en stund før lukten forsvinner. Det er ihvertfall min erfaring etter å ha tørrkokt en avent-pumpe........ :oS

Forsvant helt den, så tørrkokt blir vel en underdrivelse...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...