Gå til innhold

Barnevogn??


<3 meg og den lille <3

Anbefalte innlegg

ja da he jeg begynt å se på vogner rundt omkring:=) er jo som å velge ut ny bil.. Bli egentilg så stressa av at alle sier at man må tenke så nøye på hvordan man vil ha.. er det såå innmari stor forskjell på de da? noen som vet?

 

har sett meg ut noen emmaljungen, syns de er så fin å se på jeg, men står overalt at de er så tung?? er ikke alle det? hhee blir gal jeg:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke bare,bare å velge seg vogn nei... Det er stor forskjell på vognene og du bør tenke på hvilke tereng du skal bruke den i.

Emmaljunga sine er veldig store og tunge, men skal du gå mye i ulent terreng så er den nok veldig fin. Ikke noe by vogn akkurat.

Jeg kommer ikke til å kjøpe ny, blir nok å bruke teutoniaen til neste også. Selv om jeg godt kunne tenkt meg ny..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å titte litt jeg også :) Har ikke annet enn en trille, så vi må kjøpe. Det er en enorm jungel der ute og forskjellene er store, både hva kvaltiet, tyngde, komfor ol angår...

Er veldig usikker på hva jeg ønsker, men at kvaliteten er god er viktig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare elsker min Emmaljunga combi duo og hadde valgt den på nytt uten å blunke. Den er ikke tung. Den er tvert imot veldig lett å trille i all slags vær, inkludert på skikkelig snøføre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmaljunga er absolutt en byvogn. Den har supert komfort for babyen på alle de forskjellige underlag du møter på i byen, som feks brostein, heller, asfalt og over fortauskanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei:))

 

Vi hadde EMMALJUNGA CITY CROSS til snuppa vår som snart er 2 år. Var utrolig fornøyd med den, men velger ikke den nå, fordi jeg foretrekker vogner hvor babyen kommer litt mer opp fra bakken. Den er så lav. Vi går for EMMALJUNGA MONDAIL ELLER EDGEN vil jeg tro :)) Utrolig gode vogner, også på vinterføre. Baggen er greit stor, og vogna er stabil. Mange sliter litt med att kalesjen raskt blir slakk, men det fikser butikken raskt om man ønsker å stramme den en gang i blant:) Åsså så mye fint å velge i da:))

 

Nå bruker snuppa en SIMO COMBI i barnehagen som sovevogn. Den er vi også kjempefornøyde med. Baggen er kjempestor, noe som er ett pluss på vintertid i forhold til plass til voksipose. God og stabil å trille.:))

 

Svigerinnen min kjøpte MOUNTAIN BYGGY-URBAN JUNGLE. (?) Gutten hennes er 3 mnder og det er allerede trangt i baggen. God vogn å trille, men hadde ikke valgt denne som 1 vogn. Kanskje som ekstra vogn når barnet blir større. For sportsdelen er herlig. Og den er en drøm å kjøre. Ikke like god på vinterføre. også er jeg skeptisk til å ha 3 hjulinger som sovevogner, da de fleste er mer ustabile enn 4 hjulingene.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

åå så bra:P endelig noen som er litt positiv til de vognene:=) hehe fan jo en Edge Duo Combi som så kjempefin ut, trekke jeg tenker på da:P heheh

får dra å prøvekjøre på butikken:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har begynt å sjå på vogn eg og ;) har egentlig ei brio sing vogn, men kunne tenkt meg å prøve ei ny sjølv om den er bra. Einaste eg ikkje lika med den er at den er ganske brei bak (hjulene), så er ikkje lett å gå inn i små trange butikka.

 

eg har sett på emmaljunga ozone city, syns den er kjempe fin! Ganske lik brio sing, men mindre og lettare :)

 

har fleire venninner som har emmaljunga og dei er kjempe fornøgde! så lenge man velger det lette understellet (finnes et blankt understell i stål og det er knall tungt!) er ikkje vognene tunge i det heile tatt!:)

 

ei vogn eg ALDRI kunne tenkt meg er simo, dei er store og tunge dei!!

 

har ei mor som jobber i vognbutikk, så får en del info der og ho anbefala ikkje simo :P men det er jo smak og behag sjølvsagt :) men ønsker man ei lett vogn er ikkje simo et lurt valg ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

simon er ikke så tung i forhold til emmaljungan som mange skal ha det til faktisk. Det viktigste blir vel å se an hvilket behov man har. jeg kommer til å trille mange turer ute, så en god, lun bag og en vogn som er god og stabil er for meg å foretrekke:)) Om man tenker å gå på kjøpesentre ofte så er det vel andre kriterier å følge:)

 

Lykke til i vogn jungelen:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det simo kombi vogn. Elsker simo :) God høyde, romslig bag, stødig og stabil å trille. Å ikke minst, prisen er overkommelig :) Synes alt i alt at simo er mye vogn for pengene. Synes vognen er robust,god å trille, ikke tung i det hele tatt.

Vet om en del mammaer i min krets som er missfornøyd med emmaljunga. Prisen er stiv, nupper på stoffet i vognen OG på stellevesken, vognen knirker, dårlige dempere etc,den er lav og baggen er kort ( dette skriver jeg ikke for å glorifisre simo, men dette er uttalelser jeg har hørt )

Forhandleren av simo her i byen har innrømmet mye feil og mangler ved emmaljunga. Fått en del klager,men dem har rettet opp i det. Gidd dem ny vogn eller byttet deler uten å mokke,men uannsett.... det er kjipt at en så dyr vogn får så mange klager ?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som mener Emmaljunga er byvogner kan umulig ha prøvd noe annet. Jeg synes det er tungvint å komme ut og inn av butikker med de dumme trappene i byn med min Teutonia. Har 2 venninner som har Emmaljunga og de er tunge hvertfall. Er kanskje forskjell på de. Å slå de sammen og løfte de ut og inn av bil ser ut som er prosjekt hver gang. De løfter seg helt svette. Og når de skal snu må de løfte hele vognen siden de ikke har svingbare hjul. Er vel det på 3- hjulingene, men er ikke den de har.

 

Vi brukte bagen til frøkna var 7 mnd, da hadde hun fortsatt plass nok, men ville opp og se.Hun brukte den "gamle" voksi-posen som er ganske stor og klumpete.

 

Tviler på at man finner noe perfekt vogn, og man er jo ute etter forskjellige ting også.

Kunne tenkt meg å prøve Bugaboo men ser for meg at den blir for spinkel på vinterføre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finnes emmaljunga med to svingbare hjul framme :) feks emmaljunga ozone city, det er ei lett og smidig vogn :) totalvekt med bag er 11 kg, den er 57cm brei, og med sittedelen er totalvekta 10kg.

 

totalvekta på simo duo er:

Vekt: 16,8 kg som duovogn (Standard understell inkl. lufthjul)

18,0 kg som sportsvogn (Standard understell inkl. lufthjul)

og simo kombi er 16,8kg.

 

ei vanlig emmaljunga vogn med aluminium understell er ca 15-16 kg

med chrome/blankt (stål) understell er vekta ca 16-17 kg.

 

emmaljunga nitro city (svingbare hjul) er vekta mellom 11-12kg.

 

brio sing: 12-13,5 kg.

 

brio happy med 4 faste hjul: 15-15,5 kg

brio happy med svingbare hjul: 13,4-13,9

 

bugaboo cameleon er mellom 9-10 kg

 

teutonia spirit s3 er 14,2kg

 

easywalker sky er 11,5kg

 

brio go er 11,6 kg

 

quinny freestyle er 14 kg

 

tkf jogster twist er 13,4kg.

 

så som dåkke ser er simo den tyngste vogna på markedet, med emmalunga uten svingbare hjul rett etter..

Velger man ei vogn med svingbare hjul får man ganrantert ei lettare vogn. dei finnes ikkje bare med 3 hjul, og med 4.

dei er like stabile som dei vognene uten svingbare hjul og like enkelt å køyre med i snø då man kan låse hjula om nødvendig. eg har prøvd begge deler (men med 4 hjul, ikkje 3) og eg sverger til svingbare, man slipper utrulig masse belastning på rygg/skuldre når man slipper å løfte vogna kver gang man skal svinge..

 

men det er jo sjølvsagt smak og behag :)

 

lykke til med vognvalget folkens :)

 

(ps, ja, eg har fritidsproblem som gidder å søke opp alle dei forskjellige vognene :P hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dollypopp, fant ut at man kan kjøpe vinterhjul til bugaboo cameleon no når eg dreiv å søkte på vekt :P men dei var litt dyre då, kosta 799,- hos barnashus.

men det finnes no hvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg vet, men har lest at den ikke er helt hendig på vinterføre uansett.

Men synes den er fin, så det frister..hehe.

Den vi har nå har 4 hjul, svingbare forran. Kommer aldri til å kjøpe en vogn uten svingbare hvertfall.

Får se hva det blir til. Tviler på at det blir ny egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har vi, og vi er superfornøyde!:D med citybag da, så den kan brukes fra fødselen!:) kjempe lett og enkel vogn å trille! Regner med å bruke den samme til lille som kommer i august og evt kjøpe en sportsvogn til hun som da er 2år til bruk som sovevogn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har og begynt å se på vogner. Veldig vanskelig å bestemme seg for hva man vil ha. Og så er det jo ganske dyrt får en ny vogn. Tror nesten jeg blir å finne en vogn som er pent brukt i stede for å bruke på mye penger på ny vogn. Har fått det for meg at vogner med tre hjul er vanskelig å trille.. Noen som har erfaring med de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært super fornøyd med Simon duo. God og trille og ikke minst bra fjæring :) men nå som vi skal ha en til lurer jeg på søskenvogn. Han største kommer til å være 2 år + 3 mnd når babyen kommer.. Noen som har noen tips/erfaringer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi kjeme ikkje til å kjøpe søskenvogn, gutten min er 2 år og 8 mnd når babyen kjeme. vi kjeme heller til å kjøpe et søskenbrett som han kan stå på om det er nødvendig. dei sitte no ikkje så masse i vogn når dei er så store. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

city crossen er mye lavere i høyden enn edgen. Vi hadde city cross, men går for edge denne gangen. Liker å få babyn opp i en god høyde:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Emmaljunga duo edge 2003-modell fra da vi fikk førstemann. Kjempeflott vogn, helt marineblå og veldig pent brukt, så jeg heller nok mot å bruke den for 3. gang... Samtidig er jeg fristet til å kjøpe ny, blir jo mest sannsynlig siste babyen. Men de koster jo flesk, da, så det får jeg bruke de kommende månedene til å avveie;) Blir det ny vogn tror jeg faktisk jeg går for samme modell på nytt - har vært kjempefornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...