Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #1 Skrevet 28. desember 2010 Bare meg som får en uggen følelse av at 50-tallet er på full fart tilbake? Det viktigste for mange av de yngste kvinnene her inne er jo tydeligvis å være gode husmødre for en hver pris, ha et perfekt hjem etter siste interiørtrend, og bruke en formue på klær, sminke osv. Og i tillegg klage og sutre over sitt utrolig slitsomme liv til "medsøstre" her inne for riktig å vise hvor gode martyrer de er som holder ut.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #2 Skrevet 28. desember 2010 jepp, spre bena når mannen vil, ta oppvaska, fiks alt som har med hus og hjem og barn mens dere er sammen, vær perfekt, men.. For guds skyld husk å gi mannen hovedomsorgen/evt 50/50 dersom det blir slutt! Vi har jo tross alt likestilling her i landet..?
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #3 Skrevet 28. desember 2010 Det er nok ikke "50-tallsbertene" som gir mannen omsorgen for barna. Det vil jo ikke passe inn i imaget som perfekt mor som ofrer alt for hjem og barn. Men eksen (og NAV) må selvfølgelig bla opp slik at de kan fortsette den livsstilen de er vant med.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #4 Skrevet 28. desember 2010 Jeg sitter med den samme følelsen som deg Hi, og av og til lurer jeg på om ikke vi kvinner egentlig hadde fortjent å miste både stemmeretten og alle andre rettigheter våre mødre og bestemødre har kjempet frem for oss. Rettighetene vi ha fått burde blitt gitt til f.eks kvinner i muslimske land i stedet, de hadde garantert forvaltet dem bedre! De kvinner som har sørget for at vi kvinner i dag ved lov er likestilt menn, vrir seg garantert i graven. Men - det som holder håpet mitt oppe er troen på at flesteparten av de som skriver her inne er laaaangt under snittet hva hjernekapasitet angår. Jeg kjenner ikke igjen noen av disse holdningene blant mine egne bekjente i hvert fall. Det er de med ekstreme holdninger man legger merke til her inne. Dessuten er jeg overbevist om at det er mange menn som skriver her inne under dekke av å være kvinne. De later som de er kvinner slik at vi andre skal bli enda mer usikre - vi er vant til å høre menn prate tull om at alle kvinner er forpliktet til å gi menn sex osv, men når vi hører det samme fra en "kvinne" så blir vi mer usikre. Og dumme kvinnenek biter på gang på gang:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå