Gå til innhold

Åh, jeg falt så for dette navnet! Godtskalk :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men mannen min er ikke enig :( Syns det var helt usedvanlig vakkert!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du er fra år 950 eller Islandsk så er det vel både vakkert og vent... Er du Norsk og fra år 2010 så vil jeg si at det er litt slemt å kalle barnet Godtskalk.. Hva med å kjøre Guttorm eller noe, i samme bane dog litt mer ok....

Heldigvis tenker mannen din på barnet sitt...

Skrevet

Vi har familie fra Island da. Syns Guttorm er så traust, liksom

Skrevet

Du tuller nå sant?

Ingen ved sine fulle fem som synest Godtskalk er usedvanlig vakkert. Er jo helt forferdelig.

Skrevet

Jeg syns at navn som Espen, Lucas, Truls osv ikke er noe fine. Så man kan vel ha hver sin smak, eller?

Skrevet

Er helt i orden med hver sin smak, men vær så snill å tenk på det mennesket som må leve med det navnet! Trenger ikke skille deg ut for enhver pris!

Skrevet

Nei nå skal det bli godt med en skalk med honning. Jeez, er det et navn? Vel, bedre enn Carosander men likefullt ikke bra!

Skrevet

Jada, man kan ha ulik smak, men man kan nå tenke litt også. Tenk på barnet som skal leve med dettte navnet for resten av livet.

Skrevet

Godtskalk er IKKE et islandsk navn og har ikke noe med Island eller norrønt å gjøre :-)

Skrevet

Godtskalk, Bersvend og Ravngunn.Søskenflokken sin det.

Skrevet

For meg kan du ta det men blir nok sikker godt skalk (a). Fort andre barn lager krøll av navnet.

Skrevet

Med de holdningene dere har til ting her inne er det jaggu ikke rart at ungene deres vokser opp til å bli mobbere!

Skrevet

Er ikke det mest vanlig som etternavn, egentlig? Men ikke noe galt med det navnet. Spennende. :)

Skrevet

Godtskalk er et gammel overklassenavn.

Jeg måtte faktisk google før jeg svarte i denne tråden fordi jeg trodde egentlig det var en tittel, og ikke et navn, men ser jo at det er et navn.

For at et slik navn skal fungere kan man jo ikke hete Hansen til etternavn synes jeg, så det krever en del av etternavnet også.

I byen jeg bor i har vi Godtskalk Johnsens vei, det er jo greit nok, men ser at de mennene (veldig få) som har dette som navn i Norge i dag har etternavn som passer, feks Godtskalk Flage.

Skrevet

Tenker du overhodet på den stakkars ungen som skal hete det? Dømt til å bli mobbet!

Skrevet

Jeg er faktisk enig med hi:) Syntes det rett og slett var kult!

Skrevet

Nei!

Tenker på en god brødskalk når jeg hører det navnet.

Guttorm er ikke bedre. Tenker på en gutteorm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...