Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #1 Skrevet 28. desember 2010 Noen med erfaring, enten som har tatt det selv eller kjenner noen som har gjort det? Jeg er ikke tykk nok til å få dekket gastric bypass men lurer på å ta lightversjonen gastric banding privat. Anyone?
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #2 Skrevet 28. desember 2010 Hvor mye veier du da? Ei venninne av meg har også fått beskjed om at hun kan få slankeoperasjon, men de vil hun helst skal slanke seg 50 kg før de setter i gang, men hun må ned 30 før det blir aktuelt. Og det har hun ikke klart, og det er 2 år siden hun fikk den innviglet. Nå er hun enda større. Hun sier ikke hvor mye hun veier, men vil tippe rundt 180. Kanskje mer også. Jeg skjønner du er lei av å være tjukkas, jeg selv er 105 kg.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #3 Skrevet 28. desember 2010 Hva med å legge om livsstilen? Antar at du er tjukkas fordi du putter inn mer enn du forbrenner..
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #4 Skrevet 28. desember 2010 Operasjonen hjelper jo lite på det som gjør at du spiser for mye, du må få fikset problemene.. finnes folk med operasjoner som spier sjokolade osv og ikke går ned i vekt fordi problemet er ofte i hodet og det får man ikke hjelp med ved en operasjon
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #5 Skrevet 28. desember 2010 Jeg har hatt slankeoperasjon, annbefaler detter forumet http://www.vektoperasjon.no/forum/ . Tok operasjon for 3 årsiden, det er mye jobb både før og etter operasjonen men det er et hjelpemiddel for å gå ned i vekt. Du må lære deg å spise sunt, ofte og lite, du må trene og gå ned en del vekt før operasjonen. Jeg angrer ikke på min operasjon Jeg har fått et nytt liv.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #6 Skrevet 28. desember 2010 Jeg ble operert for et par år siden. Har ikke angret. Tok en gastric bypass. Hadde en BMI på 43 da jeg ble operert, den er på 29 nå. Fortsatt rund, men har ingen plan om å bli en sylfide heller :-) Alt har gått veldig bra med meg, ingen plager. Men det finnes jo skrekkhistorier også,,,,
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #7 Skrevet 28. desember 2010 Hva veide dere da dere tok operasjonen? Er 105 for lite?
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #8 Skrevet 28. desember 2010 Du må ha en bmi på over 40. jeg veide 130 nå veier jeg 70
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #10 Skrevet 28. desember 2010 Jeg er selv gastric bypass operert og jeg ville aldri gjennomgått den operasjonen hvis jeg "bare" veide 105 kg. Litt mange som tror at en slankeoperasjon er en lettvint løsning. For en ting så må man være mentalt klar for en sånn operasjon. Nytter ikke å ta den og tro at alt skal løse seg av seg selv. Jeg er operert for 8 år siden og sliter med endel plager etter operasjonen. Jeg var så stor at operasjonen nok reddet livet mitt på sikt. Jeg veide over 180 kg da jeg ble operert. Har slitt med spiseforstyrrelser hele livet mitt og ble ikke operert før jeg var "frisk" ellers hadde nok operasjonen vært bortkastet. Jeg anbefaler overhodet ikke operasjonen hvis ikke man har prøvd alt annet samt at det er helsemessig gevinst ved å ta den. Det som kommer frem i media er glasbildehistoriene. Det skrives lite om de negative sidene ved operasjonen Tror nok jeg heller hadde satset på en gastric banding om jeg veide 105 kg i alle fall. Den operasjonen kan man gjøre om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå