Gå til innhold

Kan en gå lenge med 1 cm åpning og modent??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat vert hos jordmor og ble sjekket... Er i uke 38 nå og hadde 1 cm åpning og det var modent. Kanskje vi får et nyttårsbarn her-var beskjeden fra jordmor!! Har egentlig terminen 13.januar..

Lurer bare på hvor lenge andre som har født tidligere har gått med litt åpning og modent før de fødte???!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer litt på det samme selv ..

Hadde to cm , men fortsatt hard ( ikke moden ) for en uke siden, og her har det ikke skjedd noe ennå .. Er snart en uke over termin også..

Skrevet

da er vi 2 som lurer.. får håpe det er noen greie damer med erfaring rundt dette som kan gi oss noen svar!! og kanskje et håp om å ikke gå så altfor mye lengre!!

Skrevet

Jeg gikk i 4 uker og var moden og hadde åpning så man kan gå en stund tror jeg:p

Er ikke noe fasit på detta tror jeg,men d er nok lettere å få satt igang fødselen for deg som er moden,vet flere som har starta fødselen med mye trappegåing og dansing:p Har ikke fått noen kjerringråd til å funke på meg selv..

Du som har åpning,men ikke er moden må ha sex:p sæd er bra for modningsprosessen og fødselen starter jo ikke før man er moden:)

Lykke til begge to:)

Skrevet

jeg har 2 cm åpning og er moden.Har masse kynnere i mage og rygg hele tiden.har termin 14 januar.slimproppen er gått.Jordmor sier det er uvisst hvor lenge man går sånn.Kan skje idag el om to uker til.Er mitt 4 barn.Er visst vanlig for flergangsfødene dette.Fikk beskjed om å ha masse sex og være aktiv.Men vil vente til 2011 helst om det er mulig..Løp i trapper satte igang fødsel sist.. :) lykke til

Skrevet

Gikk 2-3 dager med 1-2cm åpning og ikke helt moden, og fra 2cm til 10cm på under to dager. Så alt i alt under ei uke fra jeg fikk konstantert null åpning til lillegull var ute.

Så det er nok ingen fasit på det, noen går lenge - mens andre ikke.

Skrevet

Med nr. 2 gikk jeg fra uke 34 til 37 med 2 cm åpning, men var ikke helt moden(var igjen en liiiten kant sa jordmoren).

Så i uke 37 trodde jeg fødselen var igang, og var på sykehuset med rier en kveld. Da var jeg helt moden, og de 2 cm ble til 5 cm...:) Men det hele stoppet opp igjen, og de ville ikke gjøre noe for å få fortgang i det, siden det var 3 uker igjen til termin. 2 uker etterpå ble lillemann født!:-o Det var noen ufattelig laaaange 14 dager! Både leger og jordmødre sa att det kom til å starte igjen innen ett par dager- max 1 uke, for man gikk ikke mange dagene med så mye åpning... Men der tok de jammen feil...:P

Skrevet

Jeg har 1-2 cm åpning og er moden. Ble sjekket for en uke siden. Vet ikke hvor lenge jeg har gått slik. Jordmor sier at det skjer når lillegull er klar for å komme ut. De brenner seg stadig med å gi falske forhåpninger, så hun ville ikke si noe til meg om når det kunne skje. Kan gå timer, dager, uker. Siden vi har passert jula, så håper jeg at lillegull er fornuftig og holder seg "innendørs" i hvert fall frem til lørdag. Termin er førstkommende torsdag. Gikk over med storebror, tiltross for vannavgang dagen før termin, så satser på å gå over nå også. For lillegull sin skyld:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...