Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #1 Skrevet 28. desember 2010 Har en mann som sover VELDIG godt og aldri er oppe med jenta vår på natten. Han sier jeg kan vekke han, men for meg å bruke 5 minutter for å få han til å våkne for i det hele tatt å skjønne hvor han er tar for lang tid. Hun er nå flink til å sove om natten (9 mnd) men var ikke det før. Da var det jeg som måtte opp å mate/bysse/kose. Nå er hun syk og sover VELDIG dårlig. Måtte sitte oppe å kose et par timer en natt og en annen natt våknet hun vel 4-5 ganger. Hun sover ved siden av meg nå når hun er syk og sover urolig. Står opp klokken 6 hver dag. Så spør jeg om jeg kan sove lenger en dag når han har ferie, så får jeg bare svar at jeg skjønner ikke hvorfor du trenger så mye søvn, jeg klarer jo dette helt fint. Også mener han at er like mye oppe som meg på natten. Han har lagt seg på sofaen for å ikke våkne. Han mener heller at jeg må legge meg i 20-21 tiden for å sove før hun våkner. På 9 mnd kan jeg telle på en hånd hvor mange ganger jeg har fått sove lenger. Jeg sover når hun sover nå når hun er syk, men jeg har behov for å kunne sitte alene å slappe av med litt tv og pc også og ikke bare sove i "pausene". Han sover aldri lenger for han trenger ikke mye søvn og mener vi skal stå opp sammen. Hva mener dere?
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #2 Skrevet 28. desember 2010 Jeg mener at det er hans barn også og at når dere begge er hjemme så deler dere på ansvaret. Selvsagt.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #3 Skrevet 28. desember 2010 Nei, det er ikke noe å være sint for. Det er kvinnens oppgave å ta seg av barna, ikke mannens
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #4 Skrevet 28. desember 2010 Der var du igjen, 50-tallskvinne:)
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #5 Skrevet 28. desember 2010 aaaaaaaaaaaaargghh!!! blir rasende! Dette har jeg opplevd med to barn, og det er forbanna urettferdig!!! "bare vekk meg", og når dfet er hans tur til å stå opp så har jeg blitt skjelt huden fulll med banning og ting som verre er, for å så måtte stå opp selv likevel. Vi er ikke sammen lenger, og nå vet jeg hva jeg må forholde meg til og det er deilig!! Sier ikke at du skal kaste ham ut altså, men foreslår at du f.eks drar til foreldrene dine og legger deg ei natt og lar han ha jentungen alene, slik at han kan få se hvordan det er
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #6 Skrevet 28. desember 2010 Hvorofor skal jeg uttale meg om hva jeg mener? Det er en selvfølge hva vi andre mener vel? Du mener jo det samme som alle vi andre.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #7 Skrevet 28. desember 2010 Jeg synes det høres ut som du har to barn og ikke ett Finnes det virkelig kvinner der ute som finner seg i sånt??? Jeg visste faktisk ikke at sånt var mulig før jeg havnet her på dib. Tror ikke jeg trenger å utdype mer hva jeg mener om dette...
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #8 Skrevet 28. desember 2010 Nå skal det sies at han er en FANTASTISK far ellers. Vi deler alt likt (nesten). Ikke fordi jeg sier han må, men fordi han vil. Men det er dette med søvnen, natten og å stå opp tidlig. Han vil som sagt ikke sove lenger, men vil at vi skal stå opp sammen og heller legge oss i ÅTTE tiden. Og det blir "min feil" at jeg er oppe om natten siden jeg ikke vekker han. Men når han aldri våkner så orker jeg jo ikke det. HI
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #9 Skrevet 28. desember 2010 12:10, da mener du selvsagt også at kvinnen får det hele og fulle ansvaret for barna ved samlivsbrudd?
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #10 Skrevet 28. desember 2010 12.10 her; Samlivsbrudd? Vi er gift, og kommer aldri til å skilles. Men sånn for andre; Ja. En mann har ikke noe forutsetning for å kunne ta seg av barna alene.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #11 Skrevet 28. desember 2010 Jeg tror løsningen her er at du må gi din mann mer sex. Det er nok en stille protest mot et kjedelig samliv. Helt klart. Pluss vi må ikke glemme at en mann trenger krefter for å jobbe hele dagen. Stakkars som må høre på maset ditt hele natten i tillegg...
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #12 Skrevet 28. desember 2010 Nettopp 12:27, det er jeg helt enig i! Så lenge du går rundt og er sur på han fordi han trenger å sove, så kan du ikke forvente at han hjelper til heller. Det beste er å gi han litt sex på kvelden, da skal du se han er mye mer hjelpsom på natta. Ikke rart han ikke gidder å stå opp når han bare får kjeft.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #13 Skrevet 28. desember 2010 Personlig så forstår jeg godt at din kjære ikke orker stå opp når du ikke vekker ham med en BJ... Skrik og skrål har jo sin sjarm, men ingenting sier "jeg elsker deg" som en real BJ...
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #14 Skrevet 28. desember 2010 Har også en "godt sovende" mann. Har rett og slett bare gitt opp. Det koster for mye energi både i situasjon når ungen våkner og i hverdagen ellers. Når jeg bruker 5min på å greie å vekke mannen, og 5min på å greie å få han ut av senga, mens jeg bruker 2min på roe ungen er det rett og slett ikke verd det! Sparka han riktignok ut av senga i natt, men jeg lå med sterke kynnere (er høygravid), og hadde alt vært inne hos mini 3ganger. -Tror mannen sovnet i senga hans, for det tok sikkert en time før han kom tilbake :-P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå