Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #1 Skrevet 28. desember 2010 Har feiret jula med svigers. De har to sønner; min mann og hans bror. Vi bor på en annen kant av landet, mens broren til mannen bor 10 min unna svigers. Har gjennom hele jula sett tydelig at svigermor favoriserer barnebarna sine fra den andre familien, og synes det er litt trist. Svigerfar prøver etter beste evne å kompensere og rette opp, men det hjelper jo ikke akkurat på svigermor sin oppførsel. Når alle barnebarna er til stede foretrekker hun tydelig de andre barnabarna sine. De fikk finere julepresanger. Alt opplegg tilpasses de andre barnebarna, fra middagsmat, spisetider, aktiviteter, leker osv. Vi får bare henge med på lasset hvis det passer. Forstår at hun synes hun kjenner de andre barnebarna bedre. Men når vi først er her må hun jo faktisk bruke litt mer tid på mine barn hvis hun skal bli bedre kjent med dem også? Det er kun når de andre barnebarna har dratt hjem svigermor leker med barna våre. Synes det er trist, men føler det ikke er så mye å gjøre. Barne mine er litt for små til å forstå enda, men snart er de store nok til å se forskjellsbehandlingen. Hvordan bør jeg forholde meg til dette videre fremover overfor barna mine? Å ta det opp med svigermor ikke aktuelt. Noen som har vært i en liknende situasjon?
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #2 Skrevet 28. desember 2010 Huff, skjønner godt at det er utrolig vondt!! Jeg hadde tatt en alvorlig prat med svigermor om dette, er ikke sikkert hun er helt bevisst på hva hun driver med. Min svigermor forskjellsbehandler sønnene mine.. Eldstegutten vår på 3 år er yndlingen hennes, å det viser hun så sterkt hun kan. Babyen på 4 mnd bryr hun seg ikke om når vi er der..... Hvis hun ikke klarer å skjerpe seg snart, så kan vi ikke sees. Rett og slett fordi jeg ikke vil utsette minstemann for noe så vondt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå