Gå til innhold

Vinterdresser til 2 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på kva eg skal kjøpe av Reflex sin og Reimatec. Har reimatec til eldstejenta og ganske fornøyd med den. Den er god og varm. fjorårets modell.

Det er jo ein del kaldere vinter enn kva vi vestlendinger har til normalt. Har og hatt Reflex sin vinterdress og har vert storfornøyd med den og. Den var ganske så vanntett. Har og god erfaring med skogsstad allværsjakke og.

Kva for dresser har de til deres barn no? Fordelen er jo at det er avtagbar fór i den. Eg veit Troll har den funksjonen der, men har inga erfaring med den.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liker Trolldressen best siden det er avtagbart fôr i den. Kan brukes både som parkdress og som vinterdress. God og varm :)

Skrevet

Til sønnen min på nesten 2 år har jeg Friends parkdressen fra coop. Er faktisk mye mer fornlyd med den enn det jeg var med Reima dressen han hadde året før. Koster 599 kr, så ligger veldig greit i pris syntes jeg.

Skrevet

Det er foresten ikke avtagbart for i Friends dressene - det var det heller ikke i Reima dressen jeg hadde til sønnen min og har heller ikke savnet det når jeg tenker meg om.

Skrevet

Min toårige gutt har reimatec dressen med avtagbart ullfor. Treåringen har skogstad, og den er fin den også. En god del tynnere da, men de har jo lag på lag med ull etter behov under uansett, så kalde blir de jo ikke noen av dem. :)

Skrevet

Jeg var IKKE fornøyd med friends dressen fra coop. Den var stiv, og tykk. Ungen vralta rundt i den...

Er godt fornøyd med reimatec dressen. -Ønsker ikke ullfor inne i dressen - 2åringen greier da ikke å kle på seg selv! Men med "løse" hjemmestrikka ullklær greier han å fikse påkledning selv, og er god og varm :-)

Skrevet

Vi bruker friends dressen på jenta vår på halvannet år. Hun har ikke problemer i det hele tatt med å bevege seg i den. Men vi strammer ikke strikken i midjen.

Syns prisen er veldig fin også. Er nemlig ikke interessert i å bruke opptil 1500 kr på en vinterdress. :P

Skrevet

Her er det tanke på å arve vinterdress som nr 3 kjem.

Skrevet

Vi har også Friends til toåringen, og er sååå fornøyd! Alle andre jeg har pratet med som har den vil ikke bytte fra den igjen, og venner som jobber i barnehage skryter også av den. Den er myk og god, samtidig som den sitter fint og har god bevegelsesfrihet.

Når det gjelder avtagbart fòr, så har jeg lite erfaring, bortsett fra at et søskenpar i barnehagen der jeg har jobbet hadde den fra Reflex, og de slet alltid med at fòret hang igjen og vrengte seg. De er like flinke til å kle seg som noen andre, men trengte alltid hjelp til dressen fordi fòret var vrengt, eller ble litt med ut med føttene, selv om det var festet i dressen. Så ser poenget med å kunne ta det ut, men akkurat de dressene disse barna hadde var det bare noe styr med!

Ikke prøvd Reima, men den er jo anerkjent, og hørt mange som er fonøyd med den også. Har inntrykk av at de som har prøvd Reima og Fiends ofte sidestiller disse.

Til slutt, ser du nevner Troll. Ikke prøvd den heller, men den eneste venninna mi som har hatt den til banra var myyye mer fornøyd med passformen på de enn Reima, og elsket de dressene.

Skrevet

Hei!

jeg har prøvd forskjellige dresser til gutten min, nå 2 år.

jeg har vært superfornøyd med reimadressen han fikk når han begynnte i barnehagen som 1 åring, den er god og romslig, og holder barnet godt å varmt. etter hvert har jeg som mor og igjennom jobben min i friluftsbarnehage fått litt andre erfaringer, i forhold til barnets klær og aktivitetsnivå. Reima etter en min mening er super for en 1 - 2 åring, men når barnet blir eldre mener jeg at mange andre dresser er vel så gode alternativer. dette med tanke på slitestyrke, som jeg mener blir en svakhet hos reimadressen ( for for eks en aktiv 4 åring, som klatrer, løper, og bruker hele seg, på en annen måte enn en 1 åring gjør).

nå har jeg en svært aktiv 2 åring, og vi har kjøpt trolldress til ham. så langt er jeg kjempefornøyd med denne. og han er varm og god.

det selges to forskjellige trolldresser, en med fast og en med utttagbart ullfor.

et tips er å sjekke ut familiebutikken.no. her kan man være heldig å få en trolldress for en mye billigere penge enn i butikken.

annen dress som har fått mye skryt er ticket dressen.

Skrevet

Hei! Jeg har reima til min 2 år gamle sønn, veldig fornøyd, luftig og god passform. En passorm som passer godt til en 2 åring, men ikke en 5 åring. Jeg kjøpte hos www.barnihagen.com og betalte 799kr i sommeren for vinterdressen.

MEN det er mange gode dresser. En 2 åring sliter ikke så mye på klærne som eldre gjør heller og er vanligvis mindre ute i barnehage enn eldre. Jeg jobber selv i barnehage og der har vi faktisk blitt positivt overrasket over dressene de selger på Europris.

I fjor hadde vi en reflex dress til sønnen, men likte ikke den så godt fordi den hadde fleecefor og da "gled" ikke guttungen så godt ned/i dressen når vi kledde på han.

Lykke til med dressvalg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...