Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #1 Skrevet 28. desember 2010 Og det er sikkert fler, men jeg er svært takknemlig for denne muligheten. Pga OS får jeg nå muligheten til å ta min master og dermed en sjanse til å få meg en dagstilling og lønn deretter. Synes det er godt med slike støtteordninger. Om ikke så hadde jeg nok ikke fått en dagjobb med en lønn jeg kunne klart meg på. For ikke å snakke om at jeg etter dette studiet vil kunne gi min datter det hun trenger på mange fler områder. Så takk til nav og Norge
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #2 Skrevet 28. desember 2010 Er så enig med deg! Selv er jeg ung mor som ikke har videregående i boks engang, uten disse ordningene ville jeg ikke fått meg noe jobb heller. Også synes jeg ikke noe om folk som klager over av de får for lite fra nav, men tror ikke det er så ille i Norge at man ikke klarer seg med OS. Den nye jakka til et par tusen kan man vel klare seg uten? Tuuuusen takk nav og Norge sier jeg også!))) Gleder meg til jeg er ferdig utdannet:)
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #3 Skrevet 28. desember 2010 Du, dere to over her... nå lurer jeg på noe bare. Er det slik at om man skiller seg, så har man automatisk rett på overgangsstønad? Hva er overgangsstønad egentlig, hvor lenge varer det og hvor mye penger er det snakk om?
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #4 Skrevet 28. desember 2010 Jeg får utbetalt ca. 11000 i overgangsstønad hver måned, det er vel 12000 egentlig, men noe går til skatt. Du kan sjekke på nav sine hjemmesider om du har rett til overgangsstønad, men jeg vil tro at om du har lav inntekt eller ingen inntekt så har du nok det. Jeg tror jeg får overgangsstønad så lenge som jeg trenger! Blir student til neste år og har ingen inntekt da heller, så har vel ikke noe håp om jeg ikke får stønaden.. Du kan også ha rett på bostøtte. Det går an å sjekke på husbankens hjemmeside. Det er også noe som redder meg og min datter:)
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #5 Skrevet 28. desember 2010 Du får ikke os så lenge du trenger det. Du får os i 3 år, og kan søke om å få den utvidet 2 år. Men da må det være grunnet skolegang.Master er ikke under dette da det ikke er nødvendig utdanning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå