Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 28. desember 2010 #1 Skrevet 28. desember 2010 Søstra til mannen min er ei jente med mange meninger - og ikke alltid de beste! Hun snakker veldig fritt og skjønner ikke helt når hun trår i salaten.. Vi har en nydelig gutt på 2 år som ofte kan være litt sta og bruker gråting en del når viljen ikke kommer hans vei. Han vet hva han vil, men det betyr ikke at han alltid får det slik han vil. Hver gang vi er på besøk og hun er hjemme får vi hørt sammenligninger HELE tiden om hvordan andre barn oppfører seg i forhold til han, og spesielt sammenlignet med niesa hennes som er ca. like gammel. "Sånn gjør ikke hun" osv.. Alt virker så negativt at jeg blir rett og slett redd for at han skal gråte når han er på besøk! Dette kan da umulig være ok for andres ører?? Sa det til mannen min, og han har begynt og høre etter nå og ser problemet. Så han svarer henne tilbake, men allikevel synes jeg svigerforeldrene mine burde gripe inn og si nok er nok. For hun fortsetter bare. Jeg tar meg veldig nær av hva hun sier, og det er kansje ikke så rart siden det er sønnen min det er snakk om. Hva ville dere gjort, og har jeg grunn til å reagere?? Siden dag en har dette vært en irritasjon for meg, og hun tar virkelig ikke hensyn til noen. Synes dette går utover mitt syn på henne som svigerinne og er veldig vanskelig å snu nå.
Synn(d)e Skrevet 28. desember 2010 #2 Skrevet 28. desember 2010 Noe sier meg at denne svigerinnen ikke har barn selv? Hvor gammel er hun?
Tante Blås Squaw Skrevet 28. desember 2010 #3 Skrevet 28. desember 2010 Unger griner, og det aller helst på minst passende tidspunkt. Sånn er det bare. Hvorfor betyr hennes mening noe for deg?
meg & to små vampyrer Skrevet 28. desember 2010 #4 Skrevet 28. desember 2010 Du kan si ifra til henne at det ikke er ok under fire øyne kanskje? Og om ikke det hjelper, så er det alltid effektivt (om enn litt slemt) å ta igjen med samme mynt... Da stopper ofte kommentarene kjapt. Men det bør jo være siste utvei da... syns jeg. Type folk maser om noe og du påpeker noe som kanskje ikke man burde om de...
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 28. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 28. desember 2010 Prøv å få kritikk i 2 år, så hadde enhver blitt lei tror jeg. Hun er like gammel som jeg, 23 år og kansje litt den typen som trenger alles øyne på seg. Får håpe det slutter. Å si noe under 4 øyne blir veldig vanskelig, og kommentarer har jo kommet ut av og til når topplokket har kokt fra min side, men ikke på det styggeste viset da. Er jo familie jeg skal leve med resten av livet, så tenna må vel bare bites sammen:P
♥Kristoffer&Harald♥ Skrevet 28. desember 2010 #6 Skrevet 28. desember 2010 Du trenger ikke bite tenna sammen og tåle alt bare for de det er svigrinna di. En familie skal også være om å kunne snakke åpent med hverandre og tåle at ikke alle er like perfekte.. Hadde det vært meg som hadde stått ovenfor denne personen så hadde jeg sagt rett ut: Har du barn? Hvis svaret er nei det har jeg ikke. Så hadde jeg svart veldig pent og på en ordentlig måte: Nei vel, men da setter jeg pris på om du slutter å samenligne sønn min med andre og holder dine menninger om han for deg selv. Når du får egne barn så skal jeg med glede høre på det du har å si. Men fram til da så blir du og jeg enige her og nå at dine menninger om åssen min sønn er holder du for deg selv. Eller så hadde jeg vært enda mer utspekkulert og tatt igjenn med samme mynt. Altså sammenlignet hun med andre venninner eller eks av svogern din: Hun gjorde aldri sann, å hun var så fin i en kjole som nesten er som din. Det er ikke så morsomt som man tror. Jeg vet hvordan det er å sitte å høre på hva andre mener opp og ned i mente og høre sammenligninger. Det er ikke noe kult. Men si i fra en gang for alle. Det er ingen andre enn du som kan si i fra. Enten så kan du bite det i deg og la være å si noe eller så kan du si i fra og forhåpentligvis få en slutt på det.
Sweet Amber Skrevet 28. desember 2010 #7 Skrevet 28. desember 2010 Du kommer til å føle deg MYE bedre hvis du sier fra. Hvis hun sier "sånn gjør ikke den og den ungen i hvertfall" når ungen griner, så sier du "sånn sier IKKE vanlige, nogenlunde modne mennesker i hvertfall" tilbake. Du har sikkert noen kollegaer, venninner eller tidligere klassekamerater du kan sammenligne henne med?
TurboPrinsessen:-) Skrevet 28. desember 2010 #8 Skrevet 28. desember 2010 Datteren til min far sin kjæreste er verdensmester når det gjelder barn og barneoppdragelse. Hun er singel, barnløs og 32år. Utrolig irriterende når hun skal belære oss som har barn, hvordan ting må gjøres, hva som er lurt å gjøre og hva som ikke er lurt. Hvorfor barn oppfører seg som de gjør osv osv.. Jeg treffer henne svært sjelden, så jeg lar det bare fare.. Kanskje jeg burde høre på henne, hun har jo tross alt en lillesøster som går i 1.klasse .(mulig hun først begynner på skolen til sommeren) liker ikke besserwissere!! ...eller hvordan det staves....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå