Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #1 Skrevet 28. desember 2010 Hadde ikke tenkt og ha sønnen min i barnehage før han ble 2 år. Men siden jeg har fått ett jobbtilbud 2 dager i uken vil jeg prøve og få han inn i barnehagen. Barnehagen ved meg er kommunal. Men jeg vet ikke hvordan jeg går frem? Skal jeg ringe selve barnehagen og spørre om de har ledig 2 dager i uken? Eller må jeg kontakte kommunen? Er alene forsørger om det har noe og si.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #2 Skrevet 28. desember 2010 Du må kontakte kommunen, barnehagen får tildelt barna fra dem. Du er ikke garantert plass siden du søker utenom hovedopptaket (1. mars mange steder). Nå vet ikke jeg hvordan barnehagedekningen er i din kommune. Ved søknad om opptak, har du krav på plass i enten 1. eller 2. valget ditt, derfor er det ikke gitt at man får i den barnehagen man ønsker mest.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #3 Skrevet 28. desember 2010 Hei Når du er aleneforsørger får du prioritert plass. Det vil si, at du stiller foran barn av samboende eller gifte foreldre. Men du må søke via kommunen. Det ligger nok et skjema på deres hjemmesider. Husk at du også kan søke om tilskudd til barnehage, slik at det ikke blir så dyrt for deg. På søknaden krysser du av for at du kun ønsker 2 dager, så skriver du hvilke dager dette gjelder. Hovedopptaket er ulikt åpenbart. Hos meg er dette 01.08
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #4 Skrevet 28. desember 2010 Jeg ringte kommunen, fikk vite hvilke barnehager som hadde ledige plasser og så valgte jeg den nærmeste og beste og ringte til dem og fikk snakke med styrer og uken etter begynte hun
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå