Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #1 Skrevet 28. desember 2010 Har såvidt begynt og amme. Og jammen er brystene såre og ømme. Smører meg med krem og lufter og tørker osv. Jeg er også ganske sikker på at jeg gjør det riktig.. Men gruer meg fortsatt litt til neste gang lille frøkna må ha mat. Hvor ubehagelig og vondt skal det være før man bør be om hjelp? Skjønner jo at det er en tilvenningsak og sånt, men...
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #2 Skrevet 28. desember 2010 hadde på samme måte, jeg holdt ut i 2mnd! Har en skev nippel pga den revna på ene sida.. auu :/
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #3 Skrevet 28. desember 2010 Hm.. Var ikke mye hjelp i det svaret da men. Etter 2 mnd. Slutta du og amme da..? Begynte med mme?
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #4 Skrevet 28. desember 2010 stemmer, nei jeg visste ikke selv hva mer jeg kunne gjør men jeg fikk til slutt så vondt at jeg bare slutta.. Gråt nesten hver gang jeg skulle amme, var ikke noe kosetid.. Men lindret litt med brystvortekremen jeg kjøpte på apoteket da
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #5 Skrevet 28. desember 2010 Hm..Får bare krysse fingrene og håpe det går over da. HI
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #6 Skrevet 28. desember 2010 brystskjold! sitter med en liten en som er 6 dager gammel og priser meg lykkelig for at jordmor på sykehuset viste meg denne er en liten silikon "smokk" du tar utpå brystvorten, som gjør det lettere for baby å ta tak, sørger for at de tar riktig tak og gjør at du ikke får massive skrubbsår Koster i overkant av 60 kr på apoteket. Masse lykke til, jeg hadde gitt opp ammingen hadde jeg ikke hatt brystskjoldet mitt.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #7 Skrevet 28. desember 2010 Tusen takk for tips! Det må jeg prøve:)
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2010 #8 Skrevet 28. desember 2010 Min jordmor ba meg om å bruke mannens t - skjorter uten bh når jeg var hjemme. Dette fordi det herder brystvortene. Ble mye melkesøl en liten periode og hyppig bytte av t - skjorter, men det hjalp. Gjorde veldig vondt. Sverget også til Purelan salve fra apoteket. Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå