Anonym bruker Skrevet 27. desember 2010 #1 Skrevet 27. desember 2010 http://www.dinbaby.com/forum/thread/142712763 Linken er til tråden om dama som ikke var blitt invitert til vennefest på nyttårsaften. Jeg fikk inntrykk av at hun var singel, uten at det var utrykkelig sagt. Det var også en annen som der svarte at hun var i tilsvarende situasjon, fikk også inntrykk av at hun var singel. Jeg er ikke singel, men har en del venninner med barn på tilsvarende alder som våre barn, og har en del venninner som er single. Det hender ofte at de single ikke blir invitert, Det verste var da en av 10 i gjengen fra barneskolen, ikke ble invitert i et bryllup, hun var den eneste som var singel. Men det skjer til stadighet at de utelates de single damene, fra alt fra 25 årsdager, til 30 årsdager, og blir muligens slik også i 35 årsdager. Er det slik at mange av oss gifte kvinner, samboende med barn, er litt redd ofr disse single damene? Jeg bare undres på fenomenet, hvorfor de ofte kan virke til å bli utelatt. Er det slik at gifte damer er redde for mennene sine, er redde for mennene til de andre, føler de som en trussel for hjem og familie tradisjoner? Hva er saken?
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2010 #2 Skrevet 27. desember 2010 Det var meg som ikke ble invitert på nyttårsaften. Tror neppe noen i gjengen er redd meg, selv om jeg er singel;) Er ikke singel helle foressten, har fått kjæreste, men han har ikke møtt ungene enda, så vi skal ikke feire sammen i år. Men jeg er nok den det er lettest å utelukke fordi jeg ikke kan bli med på alt. Ikke har jeg råd til alle feriene osv som de tar, og ikke har jeg barnevakt så ofte. Og en parmiddag blir nok ikke det samme med en singel...
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2010 #3 Skrevet 27. desember 2010 men kanskje de tenker at du skal være med barnet og derfor unnlot å invitere deg? dårlig gjort eller korttenkt, men kan jo være grunnen. huff :/
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2010 #4 Skrevet 27. desember 2010 Tviler på det. De færreste ser vel en alenemamma på 30+ som en trussel? Det var ikke ment på en stygg måte, men for å svare de ærli så tror je det heller har å gjøre med at mange synes det er hyggeligere når det er både menn og kvinner i en forsamlig. Vi hadde nettop julefest og hadde flere single mammaer der. Kunne ikke falt me inn å tro at de la se etter mannen min eller omvendt. Mannen kan vel like gjerne være utro med en gift dame.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2010 #5 Skrevet 27. desember 2010 De har barna med seg de andre også da. Vi har jo feiret sammen med barna i årevis
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2010 #6 Skrevet 27. desember 2010 Tenk på det en gang til. Ikke bare i forhold til en av mennene. Men du er jo en selvstendig kvinne, du er jo et vanderende bevis på svikt i par-institusjonen som gjerne mange gifte damer lever og ånder for. Jeg tror det kan være skræmmende for mange. Fordi om du ikke har råd til utenlandsturer slik som dem, og stor enebolig til å undeholde mange gjester, så har du noe som vi ikke har, du har selvstendighet og du er ansvarlig. Det er ikkenpekimse av. Om man ser på fenomenet parmiddager så er det jo ikke lenger snakk om menneskene man liker å være sammen med, det er jo da snakk om å være invitert i form av sin tosomhet, ikke i form av kun seg selv. Om man var opptatt av mennesket inni, og ikke av paret, så er det jo ingen grunn til å la være å bli invitert. Det gir jo bare mer mat til mitt argument om folk synest det er rart med single sammen med andre som er par. Hvorfor er det rart. Jeg er overbevist om at en del damer finner det skremmende.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2010 #7 Skrevet 27. desember 2010 En alenemor på 30+ kan være attraktiv godt nok. Ikke bare i forhoold til utroskap, men som sagt i forhold til selvstendighet og det å greie seg selv.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2010 #8 Skrevet 27. desember 2010 Så klart kan hun det, det kom feil ut, men tviler på at de er en større trussel enn hvem som helst andre. Hvis man skal begynne å bekymre seg for sånt så får man bare holde seg og mannen hjemme.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2010 #9 Skrevet 27. desember 2010 Har aldri sett på single damer som noen trussel, og ber vi venner, ber vi single og par om hverandre. Er jo ikke akkurat slik at parene sitter å holder hender hele kvelden når man er voksen. Går fint ann å blande dette. Er dessuten mere redd for et par venninner/bekjente av meg som er gift, de er jo helt på hugge etter mannfolka....(andres vel og merke) Mannen min holder seg alltid unna, når hun ene gifte dama er på besøk hos meg, for han syns hun flørter for mye(at hun er vulgær) og tafser.
Tante Blås Squaw Skrevet 28. desember 2010 #10 Skrevet 28. desember 2010 Jeg trodde naivt nok at mistenksomheten gifte kjerringer næret overfor single damer var noe som hørte hjemme i vår besteforeldregenerasjon - eller i dårlige noveller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå