Gå til innhold

Barnehagedebatten her inne er bare trist!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes veldig mange meningsytringer her inne vitner om særdeles lite respekt for andre mennesker. Når skal dere forstå at vi alle har ulike liv, ulike utgangspunkt, ulike ressurser og ulike utfordringer men at vi alle er uendelig glade i barna våre?!

HVORFOR bryr du deg om hva naboene bruker tiden sin på mens barna deres er i barnehagen? De har betalt for en barnehageplass og er voksne mennesker som bestemmer selv hvordan de vil bruke den..

HVORFOR skal vi kvinner peke på hverandre og mene så mye om hvem som er en dårlig mor og hvem som har livet sitt på stell og ikke?

og, jada, jeg blir provosert fordi jeg føler meg truffet. Jeg sender barnet mitt i barnehagen selv om jeg har fri... og, ja, jeg får tidvis dårlig samvittighet for det... Men det er en vurdering jeg tar, og jeg mener at det er en god løsning for oss som familie.... Hvorfor det er en god løsning for oss burde jeg ikke behøve å forklare, men ha nå litt tiltro til at jeg greier å vurdere dette selv, vær så snill...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å la være å ta deg nær av hva andre mener.Stol på hva som er best for deg/dere og ta dine avgjørelser med sikkerhet.

Her inne finner du ikke forståelse :) Så ikke let heller.

klem

Skrevet

Jeg har verdens beste barnehage så jeg sender ungene dit nå i jula for vår og deres skyld.

Det er tydeligvis ikke alle som har like godt tilbud som oss hi. Det er ingen grunn til å få dårlig samvittighet, heller omvendt med tanke på at dere har velgt riktig barnehage. Barnehagen har barna hele året og ikke bare i jula. Lykke til og kos deg med fri.

Skrevet

Ja HI enig med deg.

Folk er forsjellige med forsjellige behov, livssituasjoner osv etc...

Men noen mennesker her inne forstår ikke det. Vet du hva, jeg tror endel er sjalu jeg..noen MÅ jobbe 100% og har ingen mulighet økonomisk til å være hjemme, ikke i julen en gang..

Men jeg foreks er hjemmeværende og bruker masse tid med ungene, siden jeg kan levere og hente når som helst, kombinerer veldig fint med å ha ungene korte dager til tider og hjemme når jeg vil...

Jeg sender barna i barnehagen 2 dager i romjulen med god samvittighet, de gledet seg masse i morges, de krangler fort hjemme også, dessuten var bestevennen til eldste i barnehagen i dag så hun var så glad for å endelig ha noen å leke med:))

Når jeg tenker meg om så kunne jeg sikkert ha hatt barna i barnehagen 3-4 dager i romjulen også..men kanskje neste år:)

Skrevet

Jeg tror ikke det er så mange som sender barna i barnehagen for bare å sitte på ræva. Jeg er ikke tilhenger av selvutslettelse bare fordi man har fått barn. Helt enig det er en trist debatt, som viser serdeles lite innsikt.

Skrevet

Hadde bhg vært åpen hadde han nok vært der et par dager.

Tar en vare på seg selv og hverandre kommer det også barna til gode.

Skrevet

Hør, hør. En sliten mor er ingen god mor.

Skrevet

Jeg er helt ening med HI vi må slutte denne heksejakten, jeg er selv en av de mammane som liker å ha barnet hjemme når jeg har fri men jeg er da ikke noe bedre mamma en HI av den grunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...