Gå til innhold

AD-HD Voksen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har blitt utredet for AD-HD i voksen alder? Jeg tror selv jeg har en type AD/HD som heter "Hovedsaklig uoppmerksom type". Må jeg gå til psykolog for å få utredet dette?

Hva skjer så hvis jeg skulle fått denne diagnosen? Medisiner ? Frister lite å gå på medisiner,.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det. Ja, du må få en psykolog/psykiater til å utrede deg. Dette får du henvisning til gjennom fastlegen.

Medisiner - tja, du kan velge å gå på medisiner, eller takle det slik du nå gjør.

Hvorfor frister medisiner så lite? Det at du må gå fast på medisiner? Hvorfor det?

Skrevet

Vet ikke.. har ett litt anstrengt forhold til medisiner siden min mor har brukt så mye pga revmatisme.. Mye bivirkninger.. Redd for å få medisiner hvor jeg legger på meg etc...

Takk for svar forresten. :-) Går du på medisiner, hvordan hjelper det deg?

Skrevet

Vet ikke.. har ett litt anstrengt forhold til medisiner siden min mor har brukt så mye pga revmatisme.. Mye bivirkninger.. Redd for å få medisiner hvor jeg legger på meg etc...

Skrevet

Jeg har blitt utredet i voksen alder og har adhd-uoppmerksom type,evt kombinert type.

Man må til nevro-psykolog,psykiater evt annen godkjent fagperson for å få diagnosen.

Det skjer ikke så mye egentlig om du får diagnosen,og medisiner må du ikke ta.Men for meg og de fleste andre så er det himmelen å få dem..

Når man har fått diagnosen er det som en ny verden,man får svar på så mye.Hvorfor man har følt seg anderledes,hvorfor man er som man er,hvorfor man ikke har vært "normal" som alle andre,hvorfor man er styrt av følelser på en annen måte..

Man kan fint klare seg uten medisiner,men det er så mye bedre på mange måter med medisinene,man har en annen ro,man tenker bedre,man blir mer effektiv,man blir ikke så fort sliten i hodet og kroppen..

Utredingen tar tid,er endel prøver man skal igjenom,og det er nervepirrende og gå og vente på "svar"..

Ta en tur til fastlegen og få en henvisning videre,er du heldig treffer du på de rette og det tar ikke så lang tid:)

Skrevet

Skrevet

Tusen takk for svar. Hvis medisiner kan virke som du sier, vil jeg selvfølgelig ta det hvis jeg skulle få diagnosen. Hadde vært igrunn ganske fantastisk å nå endelig få vite hvorfor jeg har hatt det sånn i alle disse årene.

Hvordan er dere med omgivelsene nå når du har diagnosen. Forteller du det til folk??

Skrevet

Oi så bra. Eget forum. Knall. Skal registrere meg med engang. Takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...