Gå til innhold

Sherpani bæremeis? Eller andre anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å kjøpe bæremeis nå til gutten. Noen som har erfaringer med Sherpani sin? Eller andre som kan anbefales?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Vi har Sherpani bæremeis og er kjempefornøyd. Var i utgangspunktet litt skeptisk til å kjøpe den, siden vi ikke fikk dratt i butikk å prøve. Men vi angrer ikke. God plass, ekstra lommer o.l. og lett å ha på ryggen. (det er sikkert andre også da men...)

Vet bare om en begrensning. Og det kommer an på høyden på den personen som skal ha den på ryggen. Et vennepar vurderte den, men han er over 190 høy og da ble meisen for kort, slik at den ikke hvilte på hoftekammen. Men vi er 165-180 cm høy og har ikke det problemet.

Lykke til.

Skrevet

Takk for svar :)

Vi er normalt høye vi også, blir vel mest mannen min som kommer til å bruke den, han er 182cm. Jeg bruker mest bæresele (Manduca), men syns at gutten vår blir sittende med bena i spagat når han sitter på ryggen til mannen min for hans rygg er jo mye bredere enn min ;)

Og så ser han jo heller ingenting når han sitter der...

Skrevet

Vi har Bergans bæremeis, og er veldig fornøyd med den! Anbefaler den på det sterkeste :-)

Skrevet

Har sherpani, og har også prøvd bergans sin. Syntes bergans sin var suuper da vi prøvde den, men da vi fikk sherpani sin ble vi overveldet omtrent.... er små finesser der som mangler på bergans (den vi lånte i alle fall..) Er mere plass til litt baggasje under setet, flere justeringsmuligheter, rygglengden kan justeres mens meisa er på, ja- har kun positivt å si om den:))

Mannen i huset er 188 cm, den er ikke for kort til han da, han synes den er suuper å bære- som en meget god tursekk- og vi har prøvd endel tursekker også... Ja, og til tross for alt dette er den billigere enn bergans sine!

Bergans kan brukes kun til 17 kg (??) - sherpani til 31 kg... Totalvekten på meisen er litt tyngre på sherpani, men du kan ta vekk liten dagstursekk, og regn/solskydd, så vekta blir mindre likevel. I tillegg er den lille lommen fremme på hoftebeltet genialt til nøkler, telefon osv...

Tips: den er på tilbud på flust.no nå, til kr. 1495!! (full pris rundt 2000)

Skrevet

Glemte en ting.. jeg selv er lita, rundt 160,, og funker veldig bra på meg også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...