Gå til innhold

når kan man forvente at....

Anbefalte innlegg

Skrevet

barnet klarer å reise seg inntil bord å slikt? å gå rundt bord..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer veldig, noen gjør det så tidlig som ved 6 mnd mens andre er over året. Datteren min gikk rundt bordet da hun var 8 mnd.

Skrevet

Min er 8 måneder nå. Han reiste seg da han var 7 mnd, og går en del rundt bordet og sånt. :) Men det varierer nok veldig fra barn til barn.

Skrevet

Lillegull er 8 mnd og har ikke reist seg alene enda, men det er tydelig at hun har veldig lyst. Hun prøver å dra seg opp etter ting - regner med at hun klarer det om ikke så lenge. Nyter så lenge hun ikke klarer det ;)

Skrevet

Svært varierende. Spriket for når de normalt sett går uten støtte er 9 til 18 mnd, så man kan nok regne med at det er samme variasjon for å gå med støtte også.

Gutten min var 8 mnd da han reiste seg og gikk langs møbler.

Skrevet

Som de andre sier her, det varierer veldig.

Min var 8 måneder når hun reiste seg og begynte å gå rundt bordet.

Gikk selv når hun var 10 måneder.

Nevøen min var over året før han reiste seg og halvannet før han gikk selv.

De er begge like normale :)

Skrevet

Min var 11 mnd da han lærte seg å reise seg opp etter ting og gå rundt bordet etc. 14 mnd var han da han lærte seg å gå selv :)

Skrevet

vesla var 8mnd når hun reiste seg opp å gikk langs ting. hun begynte å gå 2 uker før hun var 1 år

Skrevet

Nabogutten var 5 mnd da han sto rundt bordet. ved 7 mnd gikk han rundt bordet og når han var 9 mnd gikk han..

det er jo veldig varierende da =)

Skrevet

Takk for mange flotte svar jenta mi er strax året å kan fortsatt ikke reise seg så jeg bare lurte på når dem "normalt" sett reiste seg. Det kommer nok :)

Skrevet

Jenta vår vart henvist til nevrolog ved 12 fordi ho ikkje reiste seg. Men ho kunne heller ikkje sette seg opp, stå på kne eller på alle fire, ho gjorde ingen teikn til å ville komme seg opp og fram her i verda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...