Gå til innhold

gaveutveksling i jula..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jippi! Endelig er julen over..

Jeg fikk en gave i år. Fra min mann. Akkurat det jeg ønsket meg, men er også veldig lei meg.

Jeg har kjøpt gave til min mor, bror, mormor og onkel. Dette er hele min nærmeste familie. Jeg har også ei tante og to fettere. Men disse har en stor familie på sin side og har ikke mulighet til å utveksle gaver med vår side av familien.

Uten å fortelle meg eller snakke med meg, bestemte moren min + hennes mor+ hennes bror og min bror seg for at de skulle feire jul sammen og kun utveksle gaver med hverandre.

De antok at jeg skulle feire jul med mannen min sin familie som er gigantisk!!

Så det vil si at jeg har kjøpt gaver til hele min familie uten å få ei eneste ei tilbake. De syntes det ble for mye om de måtte kjøpe til meg i tillegg,,

Føler at det er veldig trist.. Å ikke få gave fra min egen mor engang.. Altså,, hun ringte meg ikke på min bursdag og gratulerte meg med dagen engang..

Min svigermor derimot har jeg fått gave fra på bursdagen. Hun ringte og gratulerte meg.

Jeg fikk også gave fra min mann sin bestemor på min bursdag. Og hun har 4 barn(+ 3svigerdøtre) + 16barnebarn(+ 6inngifte) + 9 oldebarn.. Likevel klarer hun å gi gave til alle sammen ved bursdager og til alle de yngste ved julen..

Føler at jeg ikke har gjort noe galt heller.. jaja.. jeg har vel blitt voksen og det er på tide å slutte å kjøpe gaver til familien. Men ville jo trodd at min mor i alle fall ville kjøpe julegave til barnet mitt.. altså barnebarnet sitt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt du er lei deg jeg!

Blir litt forbauset når jeg leser slike innlegg for det er så fjernt fra det jeg er vant til. Syns det er merkelig at ingen av dem har kjøpt en oppmerksomhet til barnet ditt engang.

Ville nok revudert kjøpt til dem til neste år for å si det sånn.

Skrevet

Kjære deg!

Vil bare sende en trøste-klem og si at her er det MYE som er galt!! Med din mor.

Har aldri hørt på maken, jeg - men nå har jeg vært forskånet fra dårlige familieforhold i hele mitt mange-og-tredve-årige liv også da.

For det må jo være det det dreier seg om her - merkelig og helt (iallefall for utenforstående) uforståelig & absurd oppførsel fra din mor og de andre i din familie!

Foreldre kjøper gaver til sine barn og barnebarn så lenge de har mulighet til det, og dersom ikke det har blitt avtalt at "nå kutter vi voksne ut gaver til hverandre heretter" eller noe i den stilen.

Det spiller da vel ingen rolle om du ikke skulle feire sammen med henne og de andre??!!! Skjønner ikke dette her jeg....

Nei, har ingen gode råd heller annet enn å snakke om det - men det er ikke sikkert det er så enkelt heller. For her må det ligge mye annet bak for å kunne få seg til å oppføre seg slik som din mor har gjort nå.

Fortsatt God Jul til deg og dine!

:-)

Skrevet

Den mammaen din høres helt merkelig ut.... Jeg ville hevet hodet mitt, og tenkt at jeg kunne klart meg uten henne. Men jeg ville nok ikke bidrat noe særlig i livet hennes mer...

For en bestemor å ikke kjøpe gaver til barnebarnet sitt...DET er nesten ondsinnet...faktisk...

Skrevet

Nei fy for en mor du har! Hun kan jo ikke bare ekskludere deg fordi du er gift, hun er jo fortsatt din mor!!! Ikke gi deg gave på julaften!?? Og ikke gratulerer deg med dagen engang på bursdagen din!???? Nei vet du hva!

Her i familien kjøper jeg gaver til mine foreldre, søstre, besteforeldre, tantebarn... og mottar også gave fra dem, enten vi skal feire jul sammen eller ei.. Tar dette som en selvfølge egentlig! Hadde ikke slått meg at vi IKKE skulle kjøpe gaver til hverandre, hvertfall ikke til mine egne foreldre!

Forstår at kanskje ikke alle har like god råd, og ikke kan kjøpe gaver til alle rundt seg.. Men en LITEN oppmerksomhet til sin egen datter hadde din mor hatt råd til, og om de bestemmer seg for ikke å kjøpe gave til deg burde du fått beskjed om dette i god tid før slik at du ikke hadde brukt tid og penger på å kjøpe noe til dem.

Hadde dette vært meg, så hadde jeg tatt dette opp med dem. Presisert at dette IKKE nødvendigvis handler om at du ikke har fått gave, men at du er såret fordi de bare har utelatt deg uten å si noe til deg om dette.

Nei, sier det igjen.. FY, for en mor du har! Hun burde skamme seg!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...