Gå til innhold

Beholde eller ikke beholde??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vet virkelig ikke hva vi skal gjøre. Har tre barn fra før og har blitt uplanlagt gravide (brukte minipillen). Har egentlig ikke økonomi til flere barn, må da ha større bil og etterhvert bygge på huset. Faktisk usikker på om vi får lån til bil ettersom jeg kun er vikar for tiden... Hm...Trenger jo ingen voldsom dyr bil, men må jo ha sju seter....Mannen min og jeg har et veldig godt forhold og han er like i tvil som meg ifht hva vi skal gjøre. Selv om han kanskje er litt mindre på det med abort enn det jeg er, han liker ikke helt tanken på å avbryte svangerskapet.

 

Vil gjerne ha litt innspill fra dere. Dette er så vanskelig. Noen som har fire barn her og som kan komme med litt tips og råd ifht dette med økonomi / større bil osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bygge på huset trenger dere i hvert fall ikke bare fordi dere blir et ekstra menneske i huset.

Skrevet

HI her

 

Det er jeg enig i. Det er nok dette med kjøp av større bil som "plager" meg litt....

Skrevet

Mener du at den bil er mer verdt en barnet da? Du synes du skal drepe et barn fordi dere ikke har råd til større bil.... hmmm....

Skrevet

Er det noe annet enn større bil som gir nei-argument?

Skrevet

Huff nei, ikke sånt ment. Jeg ser selv at det fremstår helt feil. Jeg bekymrer meg for at vi ikke skal få lån til ny bil, og vi MÅ jo ha sju seter ettersom vi blir 6 i familien.... Hva gjør vi hvis vi ikke får kjøpt oss ny bil.... Hm...

Skrevet

Det finnes da billige bruktbiler med både 6 og 7 seter. Til nød kan dere jo også kjøre to vanlige biler.

Skrevet

Er selvfølgelig økonomien ellers. At det blir dyrt med flere barn i barnehage og alt man trenger til ett ekstra barn (både ved fødsel og på lengre sikt...). Latterlig å tenke på økonmien men det er jo viktig at man har penger til å holde en forsørge en familie på seks.... Dette kom så brått på. Har så mange rare tanker i hodet nå... Bekymrer meg veldig merker jeg.

Skrevet

 

Jeg skjønner at et nytt medlem i familien kan få frem masse tanker om økonomi og den slags...

Men hvis jeg har forstått deg rett: dere er to voksne, som er arbeidsdyktige og med eget hus og bil.

Hallo!!!!

Det er klart dere fikser dette! :)

 

En større bil behøver ikke koste flere hundre tusen, man får kjøpt mange brukbare biler brukt og dere har endatil en som innbytte.

 

 

Gratulerer med det lille underet som er på vei! :)

 

 

 

 

 

Skrevet

Hvor gammelt er det eldste barnet? Når den i magen er født kan dere redusere på barnehageplassen og spare noen penger der, evt kutte ned på sfo-plass. Dere trenger kanskje ikke ny bil med det første heller?

 

Det nye barnet trenger antakelig lite nytt av klær og utstyr, dere har sikkert mye etter de andre barna og mange har klær de gir bort. Bilsete kan kanskje leies hos forsikringsselskapet.

 

De første årene går det ikke mye penger til mat, det er først når ungene blir store at utgiftene vokser. Og innen den tid forandrer mye seg, både i livssituasjon og økonomi.

Skrevet

Takk for svar! Det får meg til å tenke på en litt annen måte :)

Vi har ingen bil i innbytte da den vi har ikke er verdt sååå mye og det blir uansett den vi skal beholde som bil nr. 2. Men trenger som sagt en større bil utenom med sju seter....Vi er begge arbeidsføre ja, mannen min har 100 % fast jobb og jeg er for tiden vikar pga en videreutdanning jeg tar (har en ganske bra utdannelse i bunn).

 

Alt vi ønsker er å kunne glede oss over dette, vi har jo 3 barn fra før og vet hvilket stort mirakel dette er! =)

Skrevet

Den eldste sønnen vår er så stor at han ikke trenger SFO, og den mellomste har full plass i barnehagen og begynner på skolen høsten ´12, minstegutten har dagmamma (har rett på kontantstøtte ett år til). Jeg ser evnt for meg at jeg har de to minste (altså den i magen og minstegutten) hjemme med meg under permisjonen (som jeg da bruker på å fullføre nok ett år av videreutdanningen min). Slik at minstegutten ikke begynner i barnehagen før han er 3 1/2.... Burde vel ha begynt tidligere enn det men...

Skrevet

Beklager at innlegget mitt kommer flere ganger. Er noe tull her :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...