Gå til innhold

tidlig ul...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt noen sa`er,så jeg ba legen min om tidlig ul....

Sendte henvisning til sykehuset og har fått time 10 februar! Da er jeg 14-15 uker på vei og kun 3 uker til ordinær ul.....

Jaja.... sikkert pga alder`n min at jeg får den uka der da. Er ikke det da man kan se på nakkevirvelen til barnet om det er downs syndrom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den optimmale tiden er fra uke 12-14.

Når man ber om tidelig UL pga tidligere SA, så får man som regel ikke før det er gått 12 uker.

Skrevet

Jeg var i samme situasjon.

Ba legen min om tidlig ultralyd, pga jeg har født et barn med hjertefeil før og dette skulle man kunne oppdage allerede rundt 10 uker.

Endte med at jeg fikk en time i uke 14 og standard brev angående kromosomfeil, hvilket IKKE var min hensikt.

Hvis du er minimum 38 år nå, er det antagelig derfor.

Heldigvis tok legen som utførte ultralyden seg ekstra tid til å se på nettopp hjertet.

Skrevet

Det beste tidspungtet for å oppdage dette er i uke 11- 12. Og det er ikke nakkevirvelen man ser det på, men en tykkere nakkefold som kommer frem på DS i de ukene...

Skrevet

Du kan bestille UL privat hos gynekolog, ofte kort ventetid. men da må du betale litt. Tror prisen varierer, men bare å ringe å spørre.

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Er "bare" 36 da :) Har hatt både 1MA,4SA 1PO(tvillinger)

Tror nok jeg venter til timen 10 februar....Er sykmeldt,ingen blødning (bank i bordet) og veldig veldig kvalm :)

De gangene det har gått galt har det startet med blødning...Utenom MA`n da....

God romjul!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...