Anonym bruker Skrevet 27. desember 2010 #1 Skrevet 27. desember 2010 Hva synes dere om det? I min vennekrets er det vanlig og har vært det i 10 år. Jeg er den eneste som ikke er med på det! For jeg synes at man kan gi gaver til barnet ETTER at det er født! Vi behøver vel ikke ta alle amrikanske tradisjoner til norge? eller?? Hvor har det blitt av barselsgrauten spør nå jeg ))
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2010 #2 Skrevet 27. desember 2010 Jeg liker det ikke og det er ikke vanlig i min krets!
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2010 #3 Skrevet 27. desember 2010 Her er det ikke vanlig med babyshower, men skulle egentlig nesten ønske det!! Har vært med på ordentlig babyshower i usa, og har en del amerikansk familie, så sikkert derfor jeg har sansen for det. Synes dte er kjempekoselig og faktisk kult - er en del fokus på den gravide og ikke BARE magen, men babyen ogsånn også! Vet ikke helt hvorfor jeg liker det, men bare gjør det Synes babyshower er en fin måte å gi mor litt oppmerksomhet før barnet kommer Det som er kanskje det som er "teitest", er vel at det er så stort gavepress. Det synes jeg ikke noe om, selvfølgelig er det fint og koselig med gaver og sånn, men det burde ikke være pga gavene at man har babyshower.. Og ihvertfall ikke slike kjempedyre, flotte gaver!! Mange som har sånne fester slipper jo å kjøpe noe som helst til babyen sin selv - for de sin del er det sikkert greit, men det er jo faktisk normalt å kjøpe de nødvendige tingene til sitt eget barn .. mener ihvertfall jeg Er også mye god mat i babyshowers, så det gir jo et STORT pluss hehe =)
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2010 #4 Skrevet 27. desember 2010 Det var ikke vanlig hos oss før jeg fikk min første for 4,5 år siden. Da ble jeg fullstendig rundlurt. Bestevenninna mi arrangerte uten at jeg visste noe. Hun hadde invitert familie og venner, også venner jeg ikke hadde sett på lenge. Hun hadde lagt mye tid og krefter i å få kontakt med alle, ordne med alle typer favorittkaker og godteri, pyntet hele lokalet, ordnet med gaver osv det og det er en av de flotteste overraskelsene jeg har fått. Så hvordan kan jeg ikke like det!?
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2010 #5 Skrevet 27. desember 2010 i min venninnnegjeng har vi hatt det de siste 4-5 årene, men her er det helt enkelt.. bare som en hvilken som helst annen veninnekveld, med eller uten barn, har litt kaker, kaffe og brus, og ikke noe gavepress, er bare at man gir gavene føre enn etter fødsel.. MEN kan jo være litt dumt også, vi har alltid hatt disse babyshowerne en 2-3 uker før termin, hadde ei veninne som haddde termin nå i begynnelsen av desember, i midten av november ville det da værtr naturlig med babyshower, men av ulike grunner ble det aldri tid og vi skulle heller ta det igjen etter babyen var født, så mistet hun en uke før termin.. Da er det iallefall litt bedre å ikke ha lassevis av babygavene å rydde bort,, trist nok med det de alt hadde selv..
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2010 #6 Skrevet 27. desember 2010 På den tiden hadde jeg klart endel barneutstyr hjemme som likevel hadde måttes pakkes. Tenker at sorgen må være så veldig stor likevel...
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2010 #7 Skrevet 27. desember 2010 Jeg liker det ikke!!! Det er ene og alene pga gavehysteriet/gavepresset. Sosialt samvær er jo kjempekoselig og at noen venninner vil overraske en vordende mor men et koselig lag med god mat, kaker etc er jo veldig veldig hyggelig. Men jeg synes sånne "fester" har et veldig høyt press ift til at gjestene skal ha med seg flotte og overdådige gaver. Da liker jeg heller den norske tradisjonen hvor mor og barn får gaver og oppmerksomhet ETTER fødsel:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå