Gå til innhold

Rene håndklær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bytter dere håndkler etter hver dusj ? Isåfall hvorfor? Blir det ikke ekstremt mye vask?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker det 2 til 4 ganger før jeg vasker det.

Nok å vaske som det er og jeg er ren etter dusjen. Det er jo derfor man dusjer.

Skrevet

Jo, her gjør vi det. Jeg føler ikke jeg blir ren med en brukt en.

Har spurt meg litt rundt om ang bruk av ull-undertøy også, da barna bare bruker de en dag før vask. Ingenting (foruten jakke/lue/hansker) blir brukt mer enn en dag her. Jeg er visst litt for glad i å vaske:/

Hater det egentlig men..

Skrevet

Enig med dere, her blir de brukt flere ganger. Man er jo som sagt over ren når man har dusjet. Noen barn i familien som vil bytte hver gang.. og det nekter jeg siden det er jeg som vasker her.

Skrevet

Da er du glad i å vaske ja.. Her blir ulltøy brukt flere ganger såfremt det ikke lukter eller har flekker.

Skrevet

Isj, er dere urenslige? Det vil jo uansett hvor rene dere er komme hudrester o.l i håndduken når dere tørker dere. Nei, her skiftes det hver gang, sparer ikke på hånddukene!!

Skrevet

Hvor mange er det i familien ? VI er 5.. jeg har litt annet å gjøre enn å holde håndkle lageret vedlike.

Skrevet

Greit nok at dere er rene når dere tørker dere etter dusjen, men tenk på alt et vått håndkle fanger opp fra luften da...

Her henges de opp til lufttørk før de blir slengt til vask, for at det ikke skal vokse og gro uvelkomment besøk.

Skrevet

Bruker samme håndkle 3-4 ganger minst. Ingen grunn til å skifte oftere. Etter å ha dusjet, er man jo ren. Man tørker ikke skitten av seg på håndkleet. Og jeg stapper det heller ikke i munnen.

Skrevet

Hvis man skal begynne å tenke sånn, blir man jo gal tilslutt... Her er bakterier velkomne :-) og ungene er aldri syke heller.

Skrevet

Samme som de fleste andre her inne, og nei, 12.07, det er ikke vi som er urenslige. Men jeg tipper kanskje du har et litt anstrengt forhold til bakterier og vasking?

Skrevet

Her bruker vi også kroppshånklene en liten uke. Men man er jo ikke ren i den forstand selv om en har dusjet. Man frotterer jo av seg en del døde hudceller og det vil alltid være rester etter kroppsvesker og annett deilig biologisk avfall. HÅndhånklene bytter jeg ca. annen hver dag, og gjerne to ganger daglig ved sykdom.

Skrevet

Du som vasker håndklær etter hvert bruk, du bytter vel sengetøy også på alle senger hver dag også? Det er mye hudrester på de også..

Jeg vasker ikke håndklær etter hvert bruk. Selv ikke på babyen! Mine håndklær vaskes vel etter 3-4 ganger, babyens håndklær kan brukes to ganger før jeg vasker de.

Skrevet

Hysteri å vaske håndklær og ulltøy til barn så ofte. Er nok mindre bra for kroppen å være steril hele tiden, enn det er om de trasker noen skarve midd rundt omkring på kroppen vår.

Liker ikke hysteri.

Skrevet

Vi er 6 i familien, blir 7 til våren, og jeg/ vi bruker hånddukene (etter dusjing/bading) kun en gang.. Mitt argument for dette er at vi tørker oss i skrittet med dem, og jeg kunne i alle fall ikke tenkt meg å benyttet denne handduken i ansiktet ved neste tørk..

Dessuten ville det blitt mye rot å skulle hatt 6-7 handduker hengende til tørk på badet (ofte over hverandre)..

Skrevet

Deg om det 13.11. Er forholdsvis ren i skrittet når jeg har dusjet... og står heller ikke å gnir og gnukker.. Pleier som regel å ta vekk det værste våte, så tar jeg håndkle rundt meg til jeg lufttørker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...