Gå til innhold

Hvorenge varer det verste stresset??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir snart gal.

Har to barn, en på 2,5 og baby på 9 mnd. Eldste er særdeles aktiv og det ser ut til at babyen blir det også. 2-åringen er trassig som få, alt er en kamp. Måltid og legging og påkledning og vasking drøyer ut i tid og ender ofte med hylskriking og sutring. Babyen er ekstremt krevende, vil ikke spise eller sove, skriker og sutrer utrolig mye. Vi er utslitt!!

Løper fra morgen til kveld, føler meg som en maskin, har tatt av 10 kg og er på grensen til undervektig.

Kjære dere medf erfaring. Gi meg litt trøst og si at dette snart blir bedre!

Dette er faktisk ikke mye kos, men rent stress og arbeid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jaja..er stresset ja. Mente "hvor lenge"...

hi

Skrevet

Eldste her er 6 år, og jeg venter enda....

Skrevet

Hvordan er dagene deres da? Er du av typen som MÅ leke med de på gulvet, ikka kan la de skrike litt, MÅ lese bok, bygge duplo , altså gjøre ting sammen med ungene hele tia?

Kjenner ei sånn mor, og ho er utslitt, på randen til å bli sprø.

Faste rutiner på leggetid er kjempeviktig å innføre, få de søte små i seng yil fast tid. Begge to samtidig. Søvn avler søvn, det er helt sant. Så jo mer de sover, desto mer søvn vil de ha. Gjelder både babyer og litt større smårollinger.

Vil babyen aldri sove, eller er det sånn at den sover for mye til enkelte tider?

Det er viktig å lære unger som ikke vil sove, å ville sove. Kanskje sover de for lenge på morran? Kanskje for lenge på dagtid?

La ungene leke/styre for seg selv på golvet mens du gjør noe helt annet. Få unna husarbeid mens ungene er våkne og opplagte, så får du hvile/gjøre egne ting mens de sover.

hVorfor vil ikke babyen spise? Er babyen undervektig? Hvis ikke så pørv å la babyen selvregulere, ikke stress med maten. Friske barn spiser det de trenger.

La ungen spise til den ikke vil ha mer, og så ferdig. Ikke tilby mat og drikke hele tia.

Få størsten i barnehage hvis mulig, der får de ut mye energi. Hvis barnehage av en eller annen grunn ikke er mulig så må du finne noe som aktiviserer h'n. Er dere ute hver dag? En halvtime er ofte nok, om så i 2 omganger hvis det er nødvendig.

Min 2 åring blir umulig hvis h*n ikke får sin utetid, da er det full fart og henge i gardiner, rote i alle skuffer og skap osv.

Lykke til, det er en slitsom periode, men det går over. :)

-E-

Skrevet

Takk for svar.

Jeg er nok en mor som stresser for mye. Klarer ikke la de skrike, har masse dårlig samvittighet osv. Bekymrer meg for det meste.

Babyen har vært veldig "vanskelig" og det har jo gått ut over hele familien. Han har skreket i 6 mnd, nektet å spise og vi må fremdeles bysse,-gjerne i 1-2 timer hver gang han skal sove. Tro meg, vi har prøvd det meste, men vi har ikke overskudd til å innføre nye rutiner heller. Babyen har vært til barnelege, man.terapeut, sykehus mm, finner ikke noe galt tross endeløs skriking og sutring.

Storesøster går i barnehage ja, men prøver å hente tidlig og ha henne hjemme litt.

Er ganske fortvilet over situasjonen vår. Ser andre med babyer og småbarn, det ser ut som det går så glatt for andre...

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...