Anonym bruker Skrevet 27. desember 2010 #1 Skrevet 27. desember 2010 Jeg har lenge tenkt på å bli veggis og har mer eller mindre sluttet å spise kjøtt. Men må jo vite litt om kosthold når man skal forandre det Jeg tenker at jeg skal spise fisk men ikke kjøtt. Jeg vil også kunne spise egg og meieriprodukter. Jeg bor på en liten plass der vi ikke kan velge og vrake i matvarer så noe er sikkert umulig og vanskelig å få tak i. Noen ord til meg? Hvilke bøker burde jeg skaffe meg? Blir veldig glad om noen kan fortelle meg litt om denne livsstilen På forhånd takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2010 #2 Skrevet 27. desember 2010 Jeg er ikke, men var vegetarianer. Spiste verken kjøtt, fisk eller fjærfre, men egg, melk og melkeprodukter. Jeg bor også på en liten plass, så er ikke alt jeg fikk velge og vrake i, men med en god vegetar kokebok og kjøleskapet stappet med grønnsaker skal det gå veldig fint . Anbefaler at du får tak i "Kristinas Kokebok", den har mange supre oppskifter + endel info om de div næringstoffene, hvordan du ikke skal bli underærnert osv.. Belgfrukter er supert når man er vegetarianer! De er foresten ganske flink på soyaburger, pøler, kjøttkaker osv på Meny om du har det i nærheten.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2010 #3 Skrevet 27. desember 2010 Jeg praktiserte dette for noen år siden. Har ingen bøker å anbefale, men det er vel bare å spørre i bokhandelen. Men vil gi et tips. Spise mye linser og kikerter og cottage cheese. Kan lage mye godt av dette i tillegg til selvfølgelig soyeprodukter og "kjøtterstatninger" av f.eks korn og sopp. Ta en tur til en helsekostforetning og hør med dem, de har sikkert bøker å anbefale også:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå