Anonym bruker Skrevet 27. desember 2010 #1 Skrevet 27. desember 2010 Vi har en liten gutt på snart et år og snakker om å prøve på nummer to om noen måneder. Jeg har ca 25 kg for mye på kroppen og er nå veldig i tvil om jeg burde bli gravid før jeg har kvittet meg med disse. Var 12 kg lettere sist jeg ble gravid. Hadde et helt fint svangerskap sist men la på meg altfor mye, hadde bekkenløsning men ellers ingen komplikasjoner og en helt ukomplisert fødsel. Noen her som har erfaring med å bli gravid med såpass mye overvekt?
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2010 #2 Skrevet 27. desember 2010 Har ikke oe dårlig erfaring med å bli gravid når man er overvektig, jeg var 35 kg overvekt m begge unga. første gikk bra untatt litt dårlig glukose toleranse som gjorde at jeg fikk svskaps diabetes. Denne gangen viste jeg bedre og er mye mer fornuftig i matvegen, ikke påvist noe sv.skaps diabetes enda, mens søstra mi som er 42 i bmi hadde 3 veldig fine sv.skap og 3 velykked fødsler. Hadde ikke latt mer skremme fra å bli gravid, ikke så lenge man er fornuftig ang mat og trening.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2010 #3 Skrevet 27. desember 2010 Hei! Dette med vekt er ikke enkelt å gi et bestemt svar på tror jeg, vi er jo så forskjellige alle sammen.. Jeg var 63 kg da jeg ble gravid med førstemann, 67 med andremann, 76 med tredje, 76 med fjerde, og 88 da jeg ble gravid med femte.. Jeg er nå 25 uker på vei, og har først nå kommet opp på vekta 88 (gikk ned noen kilo i begynnelsen av svangerskapet).. Ved de forrige svangerskapene la jeg på meg mye med en gang, så kanskje ender jeg på noenlunde samme vekt ved fødsel også denne gang? Jeg har aldri fått påvist svangerskapsdiabetes eller andre komplikasjoner, men ingen har noen garantier i så måte. Det beste er nok i teorien å være mest mulig normalvelvektig ved svangerskapets start, men for meg var det "umulig" å gå ned de kiloene jeg burde i tide, og valgte derfor allikevel å bli gravid nå. Vi har tre tette barn, ett år mellom hver, og det er stor stas!! Lykke til med valget!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå