Gå til innhold

Har det at dere fikk barn, forandret deres forhold til bf?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da tenker jeg på dere som er sammen med bf; kjærester, samboer, gift.

Har deres forhold forandret seg til det bedre eller verre, eller kanskje ikke i det hele tatt?

Har tenkt på dette en stund nå, da jeg og samboer venter vårt første barn i april. Er redd det skal gjøre oss mindre oppmerksomme på hverandre og kanskje ødelegge mye, da vi bare har vært sammen i 1,5 år.

Hvordan gikk det med dere?:)

Alle erfaringer tas imot med stor takknemlighet:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første trodde jeg at de som har 10 barn har hatt veldig mye sex, men oppdaget at det blir noen pauser både før og etter fødselen. Jeg orket iallfall ikke noe slikt i 8-9-mndrs tilstand.

Man får selvsagt litt mindre tid til å se hverandre inn i øynene, men det å få barn er jo noe enormt stort, som burde overskygge manglende konserter, osv.

Skrevet

Hele hverdagslivet forandrer seg noe når man får unger :o)

Jeg tror trikset er å ikke ha så altfor bestemte meninger på forhånd, og heller ta ting som de kommer.

Gjest Antarctica
Skrevet

Signeres.

Selvsagt blir et forhold endret. Noen til det verre, noen til det bedre. Ikke alle er et godt "team" i utgangspunktet, og da vil babyen gjøre det vanskeligere.

Skrevet

Jeg er mye mer intim med mannen min nå enn før.

Jeg har hatt sex med han hele veien.. Ekstra mye når jeg gikk gravid. Hadde sex når jeg var 14 dager etter termin, og hadde sex 17 dager etter fødsel igjen.

Jeg har mer kjærlighet for han nå enn før, når jeg ser han med barnet vårt og de leker, kiler eller bare sover i sofaen sammen så varmer det hjertet mitt.

Vi har selvfølgelig forskjellig måte å takle ting på, men nå kan jeg gi klar beskjed om hva jeg tolererer og ikke ang oppførsel rundt barnet vårt. Er ikke usikker på forholdet vårt, og er ikke sjalu lenger.

Vet at jeg er kvinnen i livet hans og at han forguder meg for å ha født barnet hans.

Det å få barn sammen har gjort oss sterkere som et par, og styrket selvtillitten til oss begge.

Vi er mer oppmerksomme på hverandre og har en lavere terskel for å prate om ting. Dermed kommuniserer vi mye bedre også..

Alt i alt så har vi det bedre sammen nå enn før vi fikk barn. Men et forhold krever jobbing hele tiden. Kan ikke sette meg ned og satse på at han er min resten av livet uten at jeg jobber litt for det selv. Så passer på kroppen min med trening og riktig mat, passer på psyken min med å være sosial både med og uten han. Sørger for at han er alene med barnet iblant og at jeg også er alene med barnet iblant.. Uten at jeg legger meg opp i hva de skal gjøre eller hvor sent ungen legges..

Passer på å ha et godt forhold til svigermor og innvolverer henne i vårt liv..

Er også viktig for meg å fortelle mannen min at han er en god far, en fantastisk elsker, en kjærlig mann og en sterk beskytter. Gir han oppmerksomhet i hverdagen og både forteller og viser at jeg setter pris på han. Samt at jeg ikke er enig med alt han sier og diskuterer gjerne med han..

Skrevet

Ja,forholdet deres vil forandre seg masse,spesielt det første året.Om dere kommer sterkere eller svakere ut av det er helt opp til dere.

Helsestasjonen i min kommune tilbyr samlivskurs til 1 gangsforeldre.Om din kommune har samme tilbudet så kan det være en god ide å ta:-)

Skrevet

Annerledes i hvert fall.. Vi er mer samarbeidspartnere enn noe annet. Men endringen skjer gradvis, ikke over natta når babyen er født.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...