Gå til innhold

Er det ingen som bryr seg om gode eksempler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å ta en person som jeg selv har hørt en god del på, og som jeg har inntrykk av at mange voksne er fans av. W.Axl Rose.

I en humanistisk konfirmasjon spilte noen av konfirmantene "Civil War", som handler om hvor dumt krig er.

Men vokalisten Axl Rose har store raseri-problemer, og banket opp både kjærestene Erin Everly og Stephanie Seymour. Han kastet Seymour ned en trapp etter at hun holdt en fest han ikke likte.

Jeg syns jo da det er nokså selvmotsigende å bruke hans sang i en konfirmasjons-seremoni. For ikke å snakke om de amerikanske rockernes forhold til alkohol, narkotika og kvinner.

I sangen "You could be mine" heter det:

"When I come home late at night don't ask me where I've been, just count your stars I'm home again".

Stemmer ikke helt med hva kvinner ønsker på dette forumet, her ønsker vi respekt og informasjon om hva mannen gjør på sene kvelder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hahaha!

Jeje. James Brown var en godt inndrukken konebanker med mye hvitt pulver under nesa, men jeg slutter ikke å spille "Pappa's Got A Brand New Bag" eller "I Feel Good" av den grunn.

God kunst kommer sjelden fra plettfrie kunstnere.

Gjest Antarctica
Skrevet

Hvis sangen har ett budskap, og dikterens liv har et annet, så tenker jeg likevel ikke på at jeg burde granske levra hans først før jeg bruker en god tekst.

Folk forandrer seg dessuten: ta f eks Bjørnson, som startet som kristen og endte som fritenker. Betyr det at de mer kristeliøse sangene hans ikke kan synges i barnedåp, fordi han blei en frafallen?

Og bør vi egentlig spille musikken til den utro, forfyllede slasken Mozart i brylluper? Han som lå med alle kjerringer han traff, kan hans musikk brukes i en fest som feirer kjærlighet og forpliktelse...?

Syns dette blir helt poengløst. Plettfrie mennesker skriver ikke nødvendigvis gode, kloke tekster. Ender med at du må synge Margrete Munthes pekefingersanger i alle seremonier i livet ditt, hvis du hver gang skal kvalitetsstemple dikteren først.

Skrevet

Pashla - consider yourself liked :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...