Anonym bruker Skrevet 26. desember 2010 #1 Skrevet 26. desember 2010 min venninne ringte, katten hennes er veldig syk. hun kommer ikke frem til dyrlegevakten. katten hadde ett anfall i går kveld,kramper, skummet veltet seg tur munn hans og urin og avføring bare strømmet ut.men ga seg etter 15 min. de var invitert på middag idag, og når de kom hjem har han hatt utallige kramper. var full i urin og avføring og lå skumdammer overalt. har klort opp hele gulvet i kramper. hva kan feile katten? noen som har sett lignende??
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2010 #2 Skrevet 26. desember 2010 Har ikke opplevd noe slikt selv heldigvis.. Mulig katten har blitt forgiftet? eller vært ute og rusa seg? (de pleier å ruse seg endel mine katter, men så ille har de ikke vært her i huset iallefall..) Håper det går bra med katten, og at de kommer gjennom til dyrlege!
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2010 #3 Skrevet 26. desember 2010 Høres litt ut som katteinfluensa. Som er dødelig i de fleste tilfeller(derfor vaksine hvert år)......
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2010 #4 Skrevet 26. desember 2010 jeg lurer på om katten kan ha fått i seg rottegift... men vet ikke sikkert, har ikke vært borti lignende. google litt på bivirkninger rottegift og katteinfluensa
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2010 #5 Skrevet 26. desember 2010 huff..såpass ja. skal si det til henne. vet ikke om hun har vaksinert katten. vår katt får vaksine. men vi har som sagt aldri vært borti dette heller.
<3 duracellkanin <3 Skrevet 26. desember 2010 #6 Skrevet 26. desember 2010 jeg blir ikke overrasket om det er epilepsi! har sett både hunder og katter ha annfall med det.. og det høres helt likt ut! bestemors hund levde lykkelig i maaange år med den sykdommen men han måtte ta en pille hver dag.. katten jeg så måtte også få piller mot epilepsi. men tror den fungerte bra der også..
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2010 #7 Skrevet 26. desember 2010 det første som slo meg var også epilepsi. hunden til svigers har det og det er sånn han oppfører seg når han får anfall. men nå tar han en pille hver dag og har ikke hatt anfall:) får de ikke svar hos dyrlegevakten så be dem reise dit med katta da. stakkars dyr. har det ikke bra om han må gå sånn lenge uten undersøkelse og medisin.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2010 #8 Skrevet 26. desember 2010 det KAN være at den har fått i seg rotte/musegift ja.. om den har tatt en mus som har fått i seg gift.. de må få pus fort til en dyrlege ihvertfall=/
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2010 #10 Skrevet 26. desember 2010 Detr er vel ikke rabies her i norge såvidt jeg vet ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå