{[-]} Skrevet 26. desember 2010 #1 Skrevet 26. desember 2010 Hva gjorde dere anderledes den måneden dere klarte det?
Makko med to små gutter Skrevet 26. desember 2010 #2 Skrevet 26. desember 2010 Brukte ca 1år på nr 1, og 15pp på nr 2. -Gjorde ikke noe spesielt noen av gangene. Med siste var jeg faktisk sjuk. Hadde sex torsdag, og når jeg fikk EL lørdag tenkte jeg "jaja da blir det ikke noe denne mnd", -hadde skikkelig omgangsjuke, så sex var ikke på tale. Men spira satt og nå har jeg tre uker igjen til termin :-)
Tigergutt Skrevet 26. desember 2010 #3 Skrevet 26. desember 2010 Sluttet å pese med å bli gravid - tok det som det kom og tenkte lite på resultatet av sexen
Lessismore Skrevet 27. desember 2010 #4 Skrevet 27. desember 2010 Jeg var hos gynekolog i januar som fortalte meg at jeg mest sannsynlig ikke hadde eggløsning, og at hvis jeg ville bli gravid måtte det bli gjennom ass. befruktning. Ble selvfølgelig lei meg, og vi sluttet å prøve. Istedet koste vi oss med sex, og i april satt spiren!
BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 27. desember 2010 #5 Skrevet 27. desember 2010 Hadde kanskje ikke brukt SAA lang tid, men hadde gaatt veldig noeye til verks, med oppfoelging av gynekologer paa jobb med UL, ELtester, Pre-Seed glidemiddel etc. i 9 mnd, men akkurat den mnd spira satt hadde jeg droppa oppfoelginga paa jobb, (tok ELtester og brukte Pre-Seed like godt) og akkurat kommet hjem fra en mnd ferie i Norge hos mamma og pappa alene, saa jeg tenker den avkobling og avslappinga sikkert gjorde susen.
{[-]} Skrevet 27. desember 2010 Forfatter #6 Skrevet 27. desember 2010 Med andre ord, trikset er å slappe av
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 27. desember 2010 #7 Skrevet 27. desember 2010 Vi hadde prøvd i 16 pp, fikk påvist dårlige og få svømmere hos sambo til slutt. Ble henvist til IVF og da tok det bare noen få pp før den satt - på egenhånd! Kan legge til at den mnd hadde jeg vært 4 ganger hos fotsoneterapeut, og hadde sex dagen ETTER el, fordi sambo var borte. Denne gangen prøvde vi bare 6 pp, og atter en gang satt spiren en dag eller to ETTER el Akkurat denne pp hadde jeg også begynt med bidronninggele og Wild Yam, vet ikke om det hadde noe å si. Vi var også myyye mer avslappet til hele prøvingen denne gangen, var ikke et så desperat ønske, og dagene går jo i ett med en liten i hus fra før. Hadde mye bedre tid nå, også forventet vi jo lenger prøvetid igjen. Lykke til!
BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 28. desember 2010 #8 Skrevet 28. desember 2010 Har full tro paa det ja, at med aa slappe av kommer man mye lengere!
lindynatt Skrevet 28. desember 2010 #9 Skrevet 28. desember 2010 Man har faktisk forsket på det og det å slappe av ol har ingen betydning. Men det er en myte som er seiglivet og det er for dem som ikke blir gravide slitsomt å høre på at ta dere en ferie, drikk litt vin slap av osv. Så hvis det å slappe av gjør at man blir gravid burde jo stress forhindre graviditet og man kunne kaste all prevansjon.
*Smiley* Skrevet 28. desember 2010 #10 Skrevet 28. desember 2010 Tok 18 pp bli gravide igjen. Hadde lap.(hadde endo og egglederne hadde kommet ut av stilling) Akkurat når jeg hadde begynnt med å spraye til ivf så satt spira!5 mnd etter lapraskopi. Så hadde ikke hjulpet å slappe av her.Tror neppe det er løsningen når man har forsøkt lenge , ofte er det noe galt som gjør at man ikke blir gravid. Har man forsøkt lenge så anbefaler jeg utredning.
*Smiley* Skrevet 28. desember 2010 #11 Skrevet 28. desember 2010 Vi hadde foressten samleie kun 1 gang den mnd jeg ble gravid .Og det var ikke eggløsnings dagen trodde jeg;)
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 28. desember 2010 #12 Skrevet 28. desember 2010 Jeg brukte ikke så veldig lang tid, bare 4 pp (men det føltes lenge på grunn av lange sykluser og fordi det gikk på første forsøk sist...). Det jeg gjorde annerledes var nok at vi traff bedre på el. Dessuten drakk jeg ikke noe alkohol den pp, kun litt før el, og ingen ting etter el. Jeg stresset nesten mer den pp enn de forrige pp, så det var i alle fall ikke det det sto på
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 30. desember 2010 #13 Skrevet 30. desember 2010 Må bare si meg enig i jentene over her - tror ikke det hjelper å "ta det rolig og la være å prøve så hardt". Gud vet hvor mange som sa det til oss, og det er bare j***** irriterende og sårende å høre.. Sånne kommentarer kommer bare fra de som ikke har sittet i den situasjonen selv, og faktisk ikke vet helt hva de snakker om. Syns vi har relativ lang fartstid innen prøving - og jeg mener ikke at det skjer lettere om man slapper av. Ikke når man har prøvd så lenge, da er som oftest en grunn til det ja. En medisinsk grunn, av ett eller annet slag. Mine måneder meg "slutt å prøv så hardt og slapp av" ble bare verre, i tillegg til selve prøvinga (som sitter så godt i kroppen og hodet etter mange måneder at man ubevisst følger med) så tenkte jeg at "Nå må jeg slutte å tenke på at dette skal jeg IKKE tenkte på - bare ikke tenk på det!" Phu, slitsomme måneder
Sasiemta ♀ ♀ ♂ Skrevet 30. desember 2010 #14 Skrevet 30. desember 2010 Vår førstefødte kom på prevansjon... P-sprøyte... Da vi skulle prøve på nr.2, brukte vi 13 pp... I juni det året jeg ble gravid, fikk jeg brev fra sykehuset om time for utredning i august... Da jeg fikk brevet tenkte jeg at; "jaja, nå får vi i alle fall finne ut av hvorfor det ikke går denne gangen..." 1 mnd etter at jeg fikk brevet, var jeg gravid! Så det er ingen tvil om at jeg tror det hjelper å ikke stresse med det... Men det skal veldig godt gjøres å ikke tenke på det, når man først er i gang... Nå er jeg gravid med nr.3. Denne spiren satt på 2.pp, noe jeg ALDRI hadde trodd. Men denne gang stresset jeg ikke med det. Tenkte bare at det nok kom til å ta maaange pp denne gang og... Den gang ei... ;o) Lykke til! )
J -76 Skrevet 31. desember 2010 #15 Skrevet 31. desember 2010 Heisann jeg ble raskt gravid denne gangen, men mistet i uke 11, MA. Da sa det stopp og det tok oss 2 år å bli gravide igjen. Jeg tror stress og mange livsbelastninger medførte at kroppen og psyken ikke var klar for ny graviditet, først da dette roet seg ble det klaff.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå