Gå til innhold

Det uttales ******* altså...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det så mange foreldre som gir ungene sine merkelige uforståelige navn og som så i tillegg bestemmer at det skal uttales på en snodig måte som det i hvert fall ikke går an å gjette seg til ut fra skrivemåten? Tenker de ikke på at ungene må leve med dette navnet hele livet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som Celine.

Vi har fornorsket det med å også uttale E`en. Helt idiotisk!

Skrevet

Men om Celine skal være med stum E skal det være en liten skråstrek over E da?

Det er nå ihvertfall slik med mitt mellomnavn Denise (der er det strek over E men klarer ikke få det til på tastaturet, he he)

Skrevet

Problemet er vel heller med de som ikke vil at navnet til akkurat deres barn skal fornorskes på samme måte som andre gjør, slik at deres barns navn uttales annerledes enn alle andre her i landet som har lignende navn.

 

Som de som insisterer på at Celine skal sies Celiiiin

 

Og gode gamle Emil som de absolutt skal uttale Emiiiiil

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...