Gå til innhold

Er det virkelig så ille med en vinterbaby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har snakket om å prøve på en lillesøster eller lillebror til gutten vår på snart 2.

Jeg vil gjerne starte prøvingen med en gang, men da kan det fort bli september/oktober baby. Mannen vil ikke ha baby så nær vinterstid for da blir det bare kaldt og drygt sier han. Vil ha vårbaby han..

Er det så ille med vinterbaby?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere kan jo ikke vite at den sitter med en gang, litt vanskelig å planlegge det der.

Er vinterbaby så mye styr da? Jeg syns ikke det.

Skrevet

Vet jo at det kan ta en stund før prøvestart til spiren sitter. Derfor jeg gjerne vil starte snart. Hadde håpet på en 2011 baby jeg da... HI

Skrevet

Mye bedre med vinterbaby enn vår/sommerbaby. Lettere å kle på ungen når det er kaldt enn å sitte inne fordi det er for varmt for baby, unngå sola, for mye klær vs. for lite klær osv. Mye styr med sommerbaby og det var herlig når høsten og vinteren kom

Skrevet

Har én født i desember og én i januar og det er helt greit ;) Var ikke noe problem da de var babyer.

Mer upraktisk nå med skolegutt som er minst i klassen, og to bursdager rett rundt jul ;)

Skrevet

Ene barnet mitt er født i slutten av mai og det var helt pyton! Var skikkelig hetebølge og babyen mistivdes virkelig, skikkelig utilpass... Måtte holde oss inne i skyggen, nyfødte liker ikke være nakne, men ble for varmt med tøy. Ungen var svett og klam, jeg var enda svettere og klammere (hormoner og alt), ammingen var svett og alt var pes egentlig...

Har også et januarbarn og et februarbarn, helt supert! Ingen tvil om påkledning, det er ull og dunpose, og da våren/sommeren kom var ungen over et halvt år gammel og kunne plaske i en bøtte vann på verandaen og storkose seg med sommer :)

Skrevet

Jeg har to barn født i januar, og vet ikke annet :) Men det har da ikke vært noe styr. Ikke mer enn en annen årstid, vil jeg tro :)

Skrevet

Hva menes med at det er drygt? Har en sønn som er født i oktober, har aldri tenkt tanken på at han skulle vært født på sommeren eller noe. Jeg var bare glad jeg slapp å være høygravid på sommeren :-)

Skrevet

Har en datter som er født i september, og synes det er både fordeler og ulemper ved det. Fordelen er at jeg slapp å ha en liten baby når det var stekende varmt både inne og ute, og bekymre meg over at hun fikk i seg nok væske. Ulempen er at jeg følte meg litt innestengt i den verste kuldeperioden. Her vi bor er det ofte mange minusgrader, og når det varer i flere uker begynner man å gå litt på veggen.

Tror jeg ikke hadde planlagt så mye mtp årstid, heller bare tatt det litt som det kommer;)

Skrevet

Jeg har en født i februar, en i august og får nå en til i januar. Jeg er ikke i tvil om at skulle jeg planlegge å få en til skulle det vært et sommerbarn. Ekstremt mye lettere å være gravid i lyse tider enn midt på vinteren, både i forhold til påkledning og å holde seg i aktivitet. Også utrolig deilig å kunne kle baby lett og slippe å bruke masse penger på dyrt minitøy som de vokser fra på noen uker. I forhold til barnehageplass er jo også sommerbarn suverent.

Men som det blir sagt over her er det jo ikke så lett å planlegge sånt, og alt går jo stort sett fint!

Skrevet

Mine barn er født i desember, mai og august. syns det var supert å få baby i desember jeg da :-)

Men juli / august er jo perfekt ifht til permisjon og bhg start ;-)

Skrevet

Jeg har fått barn på tidligvår, midtvinter og sensommer. Alt har sine fordeler og ulemper.

Om våren var det fint at babyen hadde hele vår og sommer på seg før vinteren. Ulempen var mest å gå gravid gjennom vinteren. Bekkenløsning og is.

Stor mage, bekkenløsning og vintersko.

Stor mage og jakke som skal dekke den.

På vinteren ble jeg innesperret med min nyfødte baby, det var for kaldt å være ute. Men det var veldig fint at alle våkenetter og tidlige morgener kom mot våren, da var det litt lettere å være våken.

På sommeren kunne det bli for varmt ute, men det var fint å være i den tyngste delen av svangerskapet på vår og sommertid. Bedre for bekken og lettere å kle på seg.

Babyen var fortsatt i minste laget til vinteren og kulden kom.

Av disse så foretrakk jeg sommerbaby.

Skrevet

Vi fikk nr 1 i november og nå går vi for nr to som også blir en vinterbaby. Husker at det var litt styr med kulda sist, men alle årstider har vel sine utfordringer? Jeg synes egentlig det passet bra, for da kunne jeg 'bure' meg litt inne når babyen var liten og livet, bare besto av amming og uregelmessig soving. Og så kom sommeren akkurat når Poden begynte å bli litt mer aktiv og gjerne ville utvide horisonten litt med flere aktiviteter ute.

Skrevet

Jeg venter vinterbaby nr 2 og det er helt ok å få baby nå. Det som ikke er ok er å være gravid på vinteren. En må ha masse klær slik en ikke får igjen jakken, dressen og skibuksen passer heller ikke så det er så KALDT! Har fått en sommerbaby og det var mye bedre! Blir en for varm som gravid (som forøvrig ikke er noe problem i dette kalde landet) kan en skru på en vifte eller sette seg i en kald kjeller :)

Skrevet

Jeg har sommerbaby (vel, slutten av mai), og ønsker meg høst-/vinterbaby neste gang. Nøt ikke sommeren sist, fordi babyen var så liten og alt jeg gjorde var å amme, høsten var fin, vinteren pyton, og når sommeren endelig kom igjen begynte jeg å jobbe mens mannen fikk ha permisjon. Det er sikkert fordeler og ulemper med alle årstider, og egentlig tenker jeg at man får være glad uansett når man får barn. :)

Skrevet

Har en som er födt i begynnelsen av november, og det var da ingen problem det. Alltid litt pes med en baby uansett.

Nå venter jeg en i juni/juli, så da får jeg oppleve det og.

Om du vil begynne prövingen nå, så gjör det.

Ikke tenk på hvilken årstid babyen kommer. Det går bra uansett! :)

Skrevet

fin tid å få baby på syns jeg da. jeg har termin i februar. Og gleder meg til å få baby snart. Har gått sykemeldt og har blitt vant med å ha rolige dager og ta ting som det kommer. Er blitt vant med å være en del alene og nå, er mye mer avslappet enn jeg var før med første mann.

fikk første baby sept 2008, fin tid det og. I mine øyne var høsten perfekt tid. Fikk gå mye turer før vinteren kom. Men jeg var ikke avslappet da, hadde hele tiden et jag i meg om at jeg måtte ut, måtte ut å treffe folk og ut å handle ting og tang.

Det året var det ikke så kaldt som denne vinteren og forrige.

Men dere får heller bare hoppe i køyen og se når du blir gravid. Ikke lett å planlegge det der.

Jeg har den tro om at det er sjelen til babyen som velger oss, og den kommer når den vil :-)

Lykke til iallefall :-)

Skrevet

Fikk vinterbaby sist, og jeg må si det ikke var noe styr i det hele tatt!

Men i forhold til barnehageplass så var det ikke fullt så heldig, da han ikke fikk være med på opptaket i august.

Denne gang blir det sommerbaby :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...