FruTB Skrevet 26. desember 2010 #1 Skrevet 26. desember 2010 Jeg kjenner jeg blir småsprø snart, han er jo syk HELE tiden. Nesten hvertfall. Én gang i mnd fra han var 4 mnd til han var 14 mnd, deretter fulgte den mest fantastiske og sykdomsfrie våren jeg har hatt i hele mitt liv, også var det barnehagestart nå i august, og han har vel rekord på 2 uker uten sykdom tror jeg. Ellers går det i ett, og det ene overlapper det andre! Nå i kveld han han feber igjen, og den grønne snørra henger fortsatt igjen etter forrige infeksjon - altså rakk han ikke en gang å bli frisk denne gangen. Stakkars lille kroppen - det må jo være utrolig slitsomt! Vi har vært hos fastlegen, ØNH, allergitesta han (han har atopisk eksem), men de finner ikke noe spesielt. Han sover nok, spiser helt greit (spiser veldig lite, men er helt normalvektig), han har blitt ammet lenge, får tran og sanasol og er fornuftig kledd etter været, Likevel virker det som om han har et utfattelig svakt immunforsvar! Hvordan er det med deres små? Hvor ofte er de syke? Og når er det egentlgi dette sykdomshelvete skal roe seg litt? Etter fylte 3 hører jeg noen sier, mens andre begynner å snakke om skolealder. Grøss! (han får forresten jeksler nå, men jeg tror ikke helt på dette med feber og tenner siden det ikke finnes dokumentasjon på at det er en sammenheng)
Gjest Kira er rød på nesen ♥ Skrevet 26. desember 2010 #2 Skrevet 26. desember 2010 Har ikke noen gode svar å komme med, da vi er midt oppe i akkurat det samme som deg. Men kanskje felles skjebne, felles trøst;) Vesla (15mnd) har hatt noen infeksjoner og runder med feber da hun var ung, men dette toppet seg ved barnehagestart i august. Føler at vi har hatt runde på runde med feber, forkjølelse osv. I tillegg har både mannen min og jeg også være mer syke enn på årevis, så tydelig at vi også har blitt smittet av "barnehage-basillene". De fleste jeg har snakket med sier at det er det første halve året etter barnehagestart som er det verste, så krysser fingrene for at det blir bedre nå på nyåret. Her er det forresten også jeksler på gang, men heldigvis har det kun resultert i litt løs mage, mye sikling og noen våkennetter i ny og ne. Hun får noen ganger feber i forbindelse med tenner, men fikk høre av legen at det er feberen som påvirker fremkomsten av tenner. At det er derfor mange tror den kommer pga tennene... men er vel heller slik at tennene kan komme med feberen (etter hva jeg skjønte!).
FruTB Skrevet 26. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 26. desember 2010 Ja, det hjelper å høre om andre som har det likt Man blir jo gående (i hvertfall jeg) å tenke om det kan være noe annet som utløser alle infeksjonene. Lurer litt på om han kan være allergisk mot noe - eventuelt en underliggende sykdom som svekker immunsforsvaret hans :\ Men mest sannsynlig er det "normalt" og noe han vokser av seg. Men jeg kjenner at dette tar enormt på kreftene mine! Jeg blir så sliten av det; mest av alt sliten av å bekymre meg sånn over ham.
Gjest Skrevet 26. desember 2010 #4 Skrevet 26. desember 2010 Skjønner det må være utrolig slitsomt. Gutten min blir 3 år om 2 mnd og han har kanskje vært ordentlig syk 3 ganger i sitt liv. Ganske høy feber en gang. Skjønner vi har vært utrolig heldige. Har jo hatt småforkjølelser, men aldri syk. Han hadde litt feber her forrige uke, og merker jeg blir usikker siden jeg har null erfaring med sykdom,,. Kanskje han tar det igjen senere...
Gruffalo:-) Skrevet 26. desember 2010 #5 Skrevet 26. desember 2010 Vi har to barn, ei jente på 6 år og en gutt på 3 år. Jenta vår har v'ært veldig mye syk. Startet med dobbelsidig lungebetennelse da hun var 11 mnd, og jeg synes vi hadde det gående i ett i årene etter det. Da lillegutt kom til verden, hadde det begynt å roe seg litt med jente, men hun fikk selvsagt vannkopper, og det endte med at både jeg og babyen også lå rett ut med vannkopper. Stakkars lille tassen som bare var to uker gammel! Nå er barna som sagt 3 og 6 år, og er veldig lite syke, bank i bordet. Var vel en gang for to vintre siden at det liksom bare løste seg og vi har bare hatt en runde med omgangssyke etter det. Tror nok det er veldig individuelt når de små slutter å være så mye syke, men hold ut, for plutselig en dag ser du deg tilbake og tenker: "Nå er det lenge siden vi har hatt syke barn!" Det virker imidlertid uoppnåelig når man står midt oppi det hele. Lykke til! Og god bedring!
Soleie m/3 gull :) Skrevet 26. desember 2010 #6 Skrevet 26. desember 2010 Godt å høre at det ikke bare er her det er mye sykdom. Her har lille hatt 1 lungebetennelse, 2 ørebet og 2 halsbet de 5 siste mnd Og etter lungebet for 5 uker siden har han nesten konstant hatt feber. Først 6 dager feber, så 2 dager uten, så 4 dager med, så 1 uke uten og no på julaften fikk han feber igjen... Føler virkelig med deg, kjenner jeg er utslitt jeg også. Kan ikke huske at storegull på 3 år var så mye syk når han var mindre.
Mandalas Skrevet 26. desember 2010 #7 Skrevet 26. desember 2010 Min eldste var veldig ofte syk frem til han fjernet mandlene ved 3.5 års alder. Om han var frisk i to uker i strekk følte vi at han hadde vært frisk utrolig lenge! Etter at han fjernet mandlene har han derimot vært veldig lite syk. Nesten aldri faktisk. Han er nå 7 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå