Gå til innhold

Planlegging av barnerom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å planlegge barnerom til min snart 3 år gamle jente. Har dere noen gode tips? Hva er praktisk og lurt? Lurer litt på å kjøpe et skrivebord som hun kan sitte og tegne og sånt på og da også ha tegnesaker i skuffene. Men så tenker jeg at det kanskje er litt tidlig også...

Tar gjerne i mot tips!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøpt en halvhøy seng, og under der skal hun ha lesekrok. Har også tenkt på skrivebord med tegnesaker, men enn så lenge får hun bruke kjøkkenbordet til fri utfoldelse.

Skrevet

Vi har et kjøkkenbord/skrivebord midt på gulvet på barnerommet, med stokkestoler og noen kraker rundt. Der kan de tegne og legge puslespill, og leke med modell kitt. Funker supert!

Vi har også en vegg med en reol til leker og bøker, og en liten krok til TV-spill og dvd. Ungene sitt rom er temmelig svært, det er på nesten 30m2. De har også hvert sitt leketelt/hus. Ellers har de en junior seng hver der.

Anbefaler et slikt staffeli, med tavle, tegning og magneter de kan leke med. Vi har to barn som deler rom.

Skrevet

Takk for svar! Tar gjerne i mot flere tips!

HI

Skrevet

Min erfaring er at såpass små unger ønsker å være der de voksne er, dvs leke der de voksne er.. Mine små bruker spisestuebordet til alt som har med tegning, spilling, modellering osv. Vi har utstyrt oss med voksduk og kurver med alt utstyret deres i bokhylla i stuen.

På minstemann sitt rom (3 år) har vi laget en lesekrok i det ene hjørnet av rommet. der har vi spesiallaget madrasser og sydd trekk til slik at det er en liten halvsirkel i hjørnet hvor man kan sitte og kose, lese og være sammen. Der har vi mange fargerike puter og pledd og koser oss der hver eneste kveld før leggetid, og iblant på dagtid også.. Ellers er det kun seng, skap og oppbevaring for leker på rommet.

På størstemann sitt rom (5 år) har vi et ganske stort barnebord med barnestoler rundt. Han bruker det foreløpig mest når han har lekekamerater på besøk. Da kan de faktisk sitte ved bordet i timesvis med legobygging. Når han ikke har noen på besøk vil han helst være sammen med resten av familien, og bruker spisestuebordet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...