Gå til innhold

helt tragisk hvor mye dritt som skjer i jula :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

I år er virkelig ingen bra jul. Skjer så mye, tør nesten ikke gå inn på nettaviser å lese nyheter engang, setter jo i gang og nesten griner med en gang!! Gutten som ble påkjørt på julaften, kvinnen som ble funnet mistenkelig død i lofoten, den her bilen som krasja i et hus og folka måtte graves ut, snøskuterulykka i går.... Rett og slett altfor mye fælt og urettferdig!!

Synes det er helt forferdelig med disse to ungdommene som var innvolvert i går i snøskuterulykka :( Jenta på 19 år døde, og gutten på 21 er sendt videre til Notodden sykehus, men mer vet de ikke...

Jeg fikk telefoner i natt fra typen, han er hjemme i jula i telemark. Hadde egentlig ikke planer om å svare, men etter han hadde ringt en 5-6 ganger fant jeg ut av at det er jo nødt til å være noe viktig. Så jeg svarte. Og da hørte jeg bare masse hyl og skrik og noe med at "kusina mi har nettopp kjørt seg ihjel"

Tok litt tid før jeg fikk stokka korta og fomla meg sammen og skjønte hva som hadde skjedd...

Det er jo helt forferdelig.. Huff så trist :( også i jula i tillegg, som om ikke hele greia er tragisk nok fra før av.. Visste ikke hva jeg skulle si, trøtt og jævlig som jeg var så fikk jo stakkaren nesten ingen respons :( føler meg helt idiotisk her jeg sitter nå. Vet ikke hva jeg kan gjøre eller si... Stakkars alle venner og kjente og pårørende til både gutten og jenta!! huff...Har så vondt av dem, og verre blir det jo med tanken på at det faktisk ikke er noe jeg kan si eller gjøre for at det skal bli bedre.. Han er jo ikke hjemme engang, så får ikke sett ham før nærmere nyttår, som han skal feire med min familie.. blir nok ikke mye moro feiring =/

Det er jo bare tragisk!! At sånt skjer! Måtte bare lufte mine hjelpesløse tanker litt, så får vi kryssene fingrene og håpe at alt går bra med gutten ihvertfall... Og at det ikke skjer mer forferdelige ting i år!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan vel reise til han?

Ja, det er mye fælt som skjer og det gjør det resten av året også, men i juleukene skjer det gjerne andre ulykker enn ellers.

Skrevet

Eh, dumt spørsmål kanskje....men hvorfor hadde du ikke planer om å svare telefonen når typen din ringte? Det er jo jul....og når så mye grusomt skjer, som du selv sier, blir de fleste mer opptatt av å holde kontakten med sine kjære..

Skrevet

Ja man legger mer merke til grusomhetene i jula, men disse tingene skjer faktisk jevnt over hele året. Forferdelig trist med den ettåringen som onkelen kjørte ihjel. Slike familietragedier går aldri over. Hvordan kan man tilgi eller glemme noe slikt?

At det ikke skjer flere tragedier i år er en fin tanke, men vi må bare belage oss på at vi skal gjennom noen nyttårsbranner også, og noen personskader, om ikke annet. Sjansen er stor for at noen her inne, eller noen en av oss her inne kjenner blir rammet. Tenk på det, og gjør det dere kan for å forebygge der dere skal feire nyttår.

Vi kan ikke gjøre så mye med det som har skjedd, men vi kan alle gjøre det vi kan for å passe på oss selv og våre egne. Så får vi bare håpe på det beste.

Skrevet

Bare fordi han har en fæl uvane å ringe meg midt på natta når han er full, eller fra lomma. (touch telefon)

Kunne reist til han men han kommer hjem så fort som mulig, og jeg nærmer meg fødsel så skal helst prøve å holde meg hjemme =/

Skrevet

Huff ja... Stakkars onkelen, som må leve med noe sånt for alltid! :(:(

Og det er nok sant det, at i jula legger man ekstra merke til det, fordi det i utgangspunktet skal være en høytid som man tilbringer og koser seg med familien...

Ja er lov å håpe.... =/ til alle dere her inne i forumet: pass godt på hverandre!!! ikke bare i jula men eller også :( Verden er et fælt og urettferdig sted i grunn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...