Gå til innhold

UL 2 uker for sent

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg er lurer så fælt på en ting. Jeg har fått time til UL i min uke 21, måtte froskyve fordi barnefaren ville bli med. Men så har jeg i ettertid fått vite at det er veldig viktig å gå til UL i uke 17-19? Hvorfor det? Hva ser de etter på UL. Var på tidlig UL i uke 7 der alt stod bra til..

Takknemlig for svar=)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142709440-ul-2-uker-for-sent/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

I brev fra Ahus står det nå (endring fra 2009 - før 20 uker) at man blir kalt inn til ultralyd før uke 22 i svangerskapet. Så det finnes ingen regel om at man skal ha UL før uke 20 (vet ikke hvor den som skrev det har denne påstanden fra)

Jeg ble kjempesur i forrige svangerskap - fikk ikke ultralyd før ca 21+3. Ringte for å endre timen, men da hadde de rett og slett ingenting ledig. I tillegg ble termindatoen flyttet to uker - min termin i slutten av mai - til begynnelsen av juni! Det var kjiping nr 2. I tillegg gikk jeg nesten 14 dager over tiden.

Annonse

Jeg må også på ultralyd sent pga at jeg vil at barnefaren skal være med. Derfor bestemte jeg meg for å ta en privat ultralyd i uke 14. Jordmoren syntes at det var veldig riktig tid å komme inn på. Det var kjempekjekt! Og betryggende å vite at alt er bra foreløpig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...