Gå til innhold

UL 2 uker for sent


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg er lurer så fælt på en ting. Jeg har fått time til UL i min uke 21, måtte froskyve fordi barnefaren ville bli med. Men så har jeg i ettertid fått vite at det er veldig viktig å gå til UL i uke 17-19? Hvorfor det? Hva ser de etter på UL. Var på tidlig UL i uke 7 der alt stod bra til..

 

Takknemlig for svar=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trodde det var for at bebisen ble så stor da at da så de ikke alt like godt som i uke 17-19. Det er jo den store sjekken av hjertekammer og nyre og forskjellig... Det er det jeg har hørt... Men vet ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man skal gå i uke 17-19 for å få mest mulig rett termin på den lille i magen! for frem til da vokser de fleste unger likt.. etter det er det veldig forskjellig fra person til person!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ingenting som sier det at man SKAL ha mellom uke 17 og 19... Før 20 fullgåtte uker er det som blir sagt.. Ahus bruker vel å ha mellom 19-21 virker det som..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I brev fra Ahus står det nå (endring fra 2009 - før 20 uker) at man blir kalt inn til ultralyd før uke 22 i svangerskapet. Så det finnes ingen regel om at man skal ha UL før uke 20 (vet ikke hvor den som skrev det har denne påstanden fra)

 

Jeg ble kjempesur i forrige svangerskap - fikk ikke ultralyd før ca 21+3. Ringte for å endre timen, men da hadde de rett og slett ingenting ledig. I tillegg ble termindatoen flyttet to uker - min termin i slutten av mai - til begynnelsen av juni! Det var kjiping nr 2. I tillegg gikk jeg nesten 14 dager over tiden.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må også på ultralyd sent pga at jeg vil at barnefaren skal være med. Derfor bestemte jeg meg for å ta en privat ultralyd i uke 14. Jordmoren syntes at det var veldig riktig tid å komme inn på. Det var kjempekjekt! Og betryggende å vite at alt er bra foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk i uke 21 i fjor. Ble sånn, fordi det var midt i ferien. Det var ikke noe problem såvidt vi erfarte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...