Gå til innhold

Hvis det var deg det var noe feil med???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skjer hele prosessen med å utrede hvorfor man ikke blir gravid? Og dette for en kvinne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk igjennom hele prosedyren fordi jeg ville sjekke det ut, men det viste seg at det var mannen som var problemet... Men han kviet seg så for å avgi en sædprøve at det var helt umulig å få overtalt ham før jeg hadde gått igjennom alt og konstantert at alt var helt fint med meg :S

Vel de prøvene jeg tok var:

Blodprøver i ulike stadier i syklusen for å konstantere at jeg hadde eggløsning.

Blodprøver for å sjekke ut e masse hormornivåer.

Innvendig UL for å se på eggledere og livmor og se etter cyster.

Kontrastrøntgenundersøkelse av underlivet der de blåste opp en ballong inni livmoren og sprøytet inn kontrastvæske for å underøke om egglederne var tette (var ubehagelig, men aldeles ikke vondt og hele undersøkelsen tok 10 min).

Når jeg hadde tatt alle disse underøkelsene og vi konstantert at alt var helt flott, fikk endelig mannen ræva i gir og leverte sædprøve... ;)

Skrevet

Jeg ble først sjekket hos fastlege, tok blodprøver og innvendig ul.

Så ble vi henvist til sykehuset og der ble det samme gjort og mannen måtte levere sædprøve. Her var det meg det var noe feil med og det ble oppdaget ved første sjekk og bekreftet ved andre sjekk.

Det er vondt og sårt at det er min feil at vi ikke blir gravide uten hjelp, men hjelp er heller ikke et nederlag så lenge vi faktisk kan bli gravide en gang :)

Skrevet

Vi hadde prøvd å bli gravide i nesten 2 år når fastlegen min sendte henvisning til inferilitetsklinikken på sykehuset. Jeg ahr et barn fra før.

Det var i slutten mai i år.

I juli fikk vi brev fra sykehuset om at vi hadde fått time i begynnelsen av november.

I midten av august oppdaget vi at jeg var gravid :-D

Så vi kom oss aldri til den timen på sykehuset :-)

Nå venter vi en liten engel i begynnelsen av april og vi gleder oss masse :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...