Gå til innhold

Noen som har erfaring med igangsetting på SUS?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på overtidskontroll imorgen og er da -11. Lurer på hva det lengste en kan gå før en blir satt igang? Må jeg mase for å bli satt igang før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, ble selv satt i gang på SUS ved forrige fødsel. Måtte mase meg til å bli satt i gang 11 dager etter termin pga kraftig bekkenløsning og store smerter som gjorde at jeg ikke kunne sitte, ligge, stå, gå eller sove de siste ukene. Var ganske utslitt både fysisk og psykisk kan du si.

Skal du til spesialist i morgen da eller?

Jeg fikk beskjed om at de er strengere med førstegangsfødende og vil vente lengst mulig så lenge alt er bra med BARNET.

Kan jo være fordel å være i form til en fødsel tenkte jeg da! Jeg kommer til å nekte å gå mer enn 1 uke over termin. Det er jo risiko forbundet med å gå for lenge over tiden og da tenker jeg på barnet.

Mas og gråt dine bitre tårer, stå på ditt! Det er mitt beste råd.

Så ønsker jeg deg all hell og lykke.

:) Gi en oppdatering i morgen da!

Skrevet

Hei, jeg ble satt i gang der i aug.2007... ble lagt inn natt til 9.dag over termin pga var der på kontroll siden jeg ikke fikk sove og klødde sånn (svangerskapskløe)... så på den 9.dagen over ble det bare bestemt at jeg skulle settes i gang. Det var visst en rolig fredag på føden... jeg var rimelig trøtt og lei så det var greit for meg;-) Hun ble født kl 0430 lørdagsmorgenen. Jeg måtte i hvertfall ikke mase. Så håper det ordner seg greit for deg. Lykke til:)

Skrevet

Vet ikke om det er spesialist, men overtidskontroll på sykehuset... Dette er mitt andre barn og jeg gikk bare tre dager over med han. Jeg får mase og presse fram noen tårer. Liker ikke å gå over tiden. Kjenner hele tiden etter liv og er redd noe skal gå galt.

Jeg får bli på sykehuset helt til de setter meg igang:-)

Kommer tilbake etter jeg hat vært på kontroll.

Skrevet

Det er nok hos spesialist siden du skal på SUS - ved inngang 5/6 sant?

Uansett, så er de ikke så strenge når det er nr 2, men stå på ditt. Det er mitt råd.

Jeg var nedbrutt når jeg endelig ble satt i gang, verste tiden jeg har opplevd! De kommer også til å snakke om risiko med igangsettelse osv. Jeg er veldig glad for i dag at jeg ikke ga meg :)

De lar deg nok ikke gå mer enn få dager til, mener det var 12-14 dager ser du. Lykke til i morgen!

Skrevet

Jeg tror det er max 14 dager over tiden SuS ønsker at man skal gå. Men de ser jo selvfølgelig alltid på barnets tilstand, OG morens!!

Jeg synes ikke du skal overdrive og presse, men saklig si hvordan du har det! Dersom du har reelle plager som gjør at du ikke orker mer, så si det. Jeg er motstander av å prøve å overbevise legene, de vet som regel hva de gjør. Men klart - de klarer ikke å lese tankene dine... så si hvordan du har det inni deg!

Og kanskje.... kanskje er du i gang i natt??? :-D

Skrevet

Misforstå meg rett, jeg mente aldri at en skal presse. Men slik som i mitt tilfelle at jeg var ekstremt dårlig så tok de ikke hensyn til det så lenge barnet hadde det fint.

Så jeg ga beskjed når jeg absolutt ikke greide mer, da var jeg ganske nedbrutt. Det tar på psyken og gå rundt med så store fysiske smerter over lang tid.

Så jeg mener hvis HI er dårlig så må hun si i fra. Ikke er det bra å gå for langt over termin heller, vet om et tilfelle på SUS da ungen ikke overlevde pga overtid.

Skrevet

enig med deg kl 21:19

Man må si hvordan man har det, og man blir jo hørt! Jeg tror det er noen som vil ha igangsetting fordi de er generellt leie av å gå gravide - og det er ingen god grunn. Alle er det!! Men om man har plager som er av den art at men faktiskt ikke KLARER det, så må man få hjelp. Sikkert ikke lett for jordmor og lege å sile ut de som virkelig har problemer, men jeg tror de klarer det allikevel, ja..

Det er ikke bare bare å gå overtid, nei.. Huff, håper jeg slipper!

Skrevet

Hei:9

Det gikk bra idag:-) Alt var bra med babyen imagen så jeg tenkte jo at nå vil de la meg gå slik et par dager til, men blir satt igang imorgen:) Da er jeg -12. Babyen er ca 4.5 kg så jeg gruuuuer meg:-/ Så har jeg i tillegg blitt syk.. omgangsyke og får ikke i meg mat... Typisk.

Men slapp ihvertfall gå lenger over tiden:-)

Skrevet

Så bra! Det går nok fint skal du se! :) De greier ikke å si nøyaktig vekt, for alt du vett er han ikke mer enn 4 kg. Ikke er det veksten som er det verste men hvor store de er rundt og hodet. Fødte selv en 4 kgs baby :)

Uff, god bedring med omgangssyken, og masse lykke til med fødselen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...