Gå til innhold

blødning


MinAndreSkatt

Anbefalte innlegg

Hei jenter, setter pris på om dere kan svare meg på dette, blir så redd.... er min første, så vet liksom ikke hva som er "normalt".

 

Jeg er 7+0 i dag, og har opplevd at det kommer litt lysebrunt utflod (blod i utfloden)... blir så urolig. er dette farlig? hva kan det være?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Først må jeg bare få gratulere! Jeg skjønner at du blir urolig, men kan kanskje berolige deg litt med at det er helt normalt å ha en liten blødning der vi er nå i svangerskapet, uten at dette trenger å bety at noe er galt. På folkemunne kalles dette gjerne "festeblødning". Om blødningen skulle øke i mengde, tilsvarende en menstruasjon, eller at du får smerter, bør du kontakte lege. Ellers må du bare prøve å senke skuldrene og slappe av så godt du kan, lykke til! Hilsen gravid jordmor og tobarnsmamma:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke en festeblödning den blödningen som kan komme når det befruktede egget fester seg 6-12 dager etter befruktning?? Det er jo helt normalt med småblödninger men å kalle en blödning i uke 7+0 festeblödning tror jeg ikke er helt riktig ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lollipopp:)

 

Jeg skjønner godt du blir redd.. men tror ikke du har noe å være redd for.

Småblødninger er vanlig, spesielt i begynnelsen av graviditeten (mange har det gjennom hele).

 

Festeblødning er det nok ikke. Det får man ofte da egget fester seg etter befruktning. Du er jo 7+0, så årsaken til din blødning kan være at livmoren strekker seg og små blodkar brister.

 

Du skal i hvertfall ikke bekymre deg siden det er så små mengder og du ikke har smerter. Dersom det er noe alvorlig vil du merke det på blødningen (ved SA vil du blø mye mer) og du vil ha en god del smerter. Du kan jo høre med legen til uka dersom du fortsatt er urolig. Bedre å gjøre det en gang for mye...

 

Dersom blødningene og smertene øker på vil jeg og selvfølgelig råde deg til å ta kontakt med lege.

 

Håper dette roet deg litt, favoritt-isen min!

 

*sender over en klem*

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for alle svar :-) der er bare så vidt det kommer noe heldigvis!!

Ble litt beroliget no, i tillegg til glad fordi dere er så snille! Tusen takk.

 

Ønsker dere en fin jul videre! ü

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...