Anonym bruker Skrevet 26. desember 2010 #1 Skrevet 26. desember 2010 Når pakker eller tenker dere dere skal pakke sykehusbaggen? Jeg vet ca hva jeg skal ha med, men når det kan være lurt å ha den klar er noe helt annet.
3 nøtter til Askepott Skrevet 26. desember 2010 #2 Skrevet 26. desember 2010 Fatter ikke helt vitsen med denne bagen jeg. er vell bare å kjøre å hente den siden. Er mangen ting jeg bruker daglig som skal oppi den.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2010 #3 Skrevet 26. desember 2010 D er ikke alle som bor en liten svipptur fra sykehuset... personlig så bor jeg 1,5t fra sykehuset... Jeg hadde min klar ca 1 mnd før, da man aldri vet når ting plutselig kan skje. Bruker mange av tingene?? Toalettsaker er jo forbruksvarer som man kjøper hele tiden, så om du har ett sett i bag'en og ett på badet hjemme, så blir begge brukt til sist likevel.. Sminken du eventuelt bruker til daglig kan du jo legge i en sminkepung som ligger øverst i bag'en; enkelt å sminke seg + enkelt å ta med. Et par joggebukser + gensere/t-skjorter bør du jo også klare å legge til side for etter fødselen... Vel, jeg har født for en uke siden, min 4. baby )) God planlegging = null stress !!
Tigergutt Skrevet 26. desember 2010 #4 Skrevet 26. desember 2010 For min egen del pakket jeg denne i går! Har 14 dager til termin med nr 2., men har de siste dagene følt at ting er i gjære. Jeg har bare pakket med meg toalettmappe med diverse saker, undertøy, ammebh, bukse, tøfler, overdeler og sokker. I tillegg har jeg bind, ammeinnlegg, albueskjell og smokk til babyen (om den vil ta den da!). Sminke og slik rasker jeg med meg når jeg er på vei !
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2010 #5 Skrevet 26. desember 2010 Pakket den da jeg fikk påvist begynnende svangerskapsforgifning, måtte på sykehuset flere genger om dagen for å ta prøver. Innlagt, men fikk sove hjemme. Visste aldri om de kom til å ta KS fra dag til dag, så dro bagen til og fra sykehuset.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2010 #6 Skrevet 26. desember 2010 Jeg pakket min bag på julaften, for da skulle vi ikke være hjemme... (Hadde da 13 dager til termin) Tenkte det kunne være greit at den sto klar om noe skulle skje, så kunne vi bare dra hjemom å hente den på vei til KK. Men mangler fortsatt litt oppi der som må være med, som toalettvesken, kamera, mobil-lader, tøfler, osv.. Dette er jo ting som brukes til dagen, så gidder ikke pakke det før det skjer noe. Har bare en lapp oppi bagen, så jeg ikke skal glemme noe av det når det kommer til stykket:) Tenker at det er jo klærne som er greit å pakke en stund i forveien, slik at når du står der med rier, så er de klærne du kunne tenke deg å ha med rene. Resten kan du pakke når du kjenner at fødselen har startet, har som oftest goood tid på deg fra ting begynner å skje til du må dra;) Bare husk å ha en lapp over det du vil ha med liggende, slik at du slipper å begynne å "tenke og planlegge" når du går rundt i huset med vonde rier!
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2010 #7 Skrevet 26. desember 2010 jeg pakket den 2 mnd før fødsel - da hadde jeg begynnende svangerskapforgiftning. Er jo ikke så mye man trenger å ta med, men det er ikke så greit å pakke når blodtrykket er i himmelen og beina er stive.....
Tante Blås Squaw Skrevet 26. desember 2010 #8 Skrevet 26. desember 2010 Sist gang pakka jeg den ferdig mens jeg hadde rier... *plystre* Det kan være lurt å være NOE mer organisert enn meg ;o)
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2010 #9 Skrevet 26. desember 2010 Tipper jeg pakker når jeg går ut i permisjon om et par uker, altså 3 uker før. Skulle noe skje før det, så hiver jeg med undertøy, genser, bukse og tannkost på vei ut døra.
malingus Skrevet 26. desember 2010 #10 Skrevet 26. desember 2010 Sist födte jeg 5 uker för termin, og hadde ennå ikke rukket å pakke noen bag. Födselen kom så overraskende på, og da vi dro til sykehuset var jeg iallefall nesten sikker på å bli sndt hjem igjen, så jeg tok ikke med annet enn kamera (heldigvis!). Just in case liksom... Men jenta var ute en times tid etter vi ankom sykehuset. Så denne gangen tenker jeg pakke den 2 mnd för, bare for å väre sikker. Bor veldig näre sykehuset, men veldig greit å ha med alt så man slipper å sende mannen hjem etter sakene. Man klarer seg jo uten, men sikkert praktisk tenker jeg!
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2010 #11 Skrevet 26. desember 2010 Signerer 12:17 Bare at jeg pakket ca 4 uker før termin. Så måtte jeg pakke om pga ny avgjørelse om KS isteden, og da ville jeg ha med litt andre bukser osv. Nå står det klart i gangen med en lapp på toppen om hva som mangler i. Veldig greit! Mye kan man få kjøpt underveis etter behov, men noen ting er alltid kjekt å ha ferdig pakket og med seg når ting begynner å skje
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå