Tante Bassa Skrevet 26. desember 2010 #1 Skrevet 26. desember 2010 Hvor lang steketid må jeg beregne pr. kilo? Husker aldri... Hilsen Husmora
Tante Bassa Skrevet 26. desember 2010 Forfatter #2 Skrevet 26. desember 2010 Hmm, jeg ser at Bakoversveis har svart, men det kommer ikke fram når jeg skal lese svaret
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. desember 2010 #3 Skrevet 26. desember 2010 Du skal ikke steke pr kilo. Du skal ha 1 time steketid for tynnribbe, og 2 timer for midtribbe. Vi hadde familieribbe på 5 kg på julaften. Dampa den først i 45 minutter, så stekte vi den på litt mindre varme i 2 timer, så lå den og gjorde seg i 20 minutter etterpå. PERFEKT ribbe og perfekt svor!
Stellaborealis Skrevet 26. desember 2010 #4 Skrevet 26. desember 2010 Jeg tenkte ikke på kg og fulgte hellstrøms oppskrift og den ble bare helt fantastisk(var ribbe på 2,5 kg) saftig og bare utrolig sprø svor; http://www.klikk.no/mat/spise/article378091.ece Ps; jeg hadde ikke hvitløk.
Tante Bassa Skrevet 26. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 26. desember 2010 Tusen takk for svar. Nå blir det ribbemiddag i heimen
Fjerteberte Skrevet 26. desember 2010 #6 Skrevet 26. desember 2010 Tynnribbe: Litt vann i langpanna, legg ribba på rist. Stek på 230 grader i 45 minutter. Da senker du varmen til 200 grader og steker i ihvertfall 1 time! ( jeg stekte min i 1 time og ett kvarter). Fikk perfekt svor Hvis du ikkie får sprø svor med en gang, setter du på grillen de siste minuttene ( og følger med!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå