Anonym bruker Skrevet 26. desember 2010 #1 Skrevet 26. desember 2010 Det er jo kvinnens valg.... Og jeg vet ingen kan tvinge meg. Men alikevel da.... Jeg er uplanlagt gravid med kjæresten min..Vi bor ikke sammen men har vært kjærester ett år. begge har barn fra før... han vil jeg skal ta abort...jeg er ikke sikker. Han mener vi absolutt ikke er klare for det, at det vil legge for mye press på forholdet osv... Jeg er kjempeusikker, skifter mening to ganger i minuttet. Han mener kraftig at han bør ha noe å si også...Og det bør han jo. men hvor mye vekt bør man legge på mannens mening? (jada, begge to vet at man kan bli gravide av sex.... har brukt prevensjon, så jeg skjønner ikke helt. Har faktisk tatt p-pillene hver dag til samme tid, aldri slurvet. Så skikkelig uflaks...)
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2010 #2 Skrevet 26. desember 2010 Han har INGENTING han skulle sagt! Slik er faktisk biologien innrettet. Du bestemmer og ingen andre!! Det er så jævla lettvint av en mann å kreve abort. Du må gjøre det som er rett for deg!!
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2010 #3 Skrevet 26. desember 2010 Har vært i denne situasjonen selv. Jeg tenker at mannen har rett på å legge fram sin side av saken, hva han føler og mener, og han har rett på at du lytter. Men det er det. Resten har han ingenting han skulle sagt på. Det er din kropp, du som bærer barnet og du som må bestemme.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2010 #4 Skrevet 26. desember 2010 Han har i grunn ikke noe han skulle ha sagt, og du kan velge det som er riktig for deg... Det du da må vurdere er hvor viktig dere forhold er. Hva skjer hvis du velger å beholde? Du skal aldri velge fordi du føler deg presset, men du må prioritere hva som er viktigst for deg. Forholdet eller babyen. Har han forresten uttrykt hva han vil gjøre om du beholder? Kanskje kommer dere styrket ut av det, selv om han i utgangspunktet ikke ønsker barn nå. Lytt til hva du ønsker. Lykke til! Jeg er gift og har 3 barn, og ville ved en uplanlagt graviditet latt min man ha innflytelse på valget. Siden vi har vært gift i mange år anser jeg også hans ønske som viktig, dessuten har vi barn som blir påvirket av valget (men jeg hadde ikke handlet i mot mine egne prinsipper). I et relativt ferskt forhold, hadde jeg nok stolt mer på meg selv en partneren til å ta det rette valget.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2010 #5 Skrevet 26. desember 2010 han har ingenting å si, for det første er det din kropp som går gjennom dette! Må dra på sykehuset for å ta abort, har selv tatt abort, men da var det mitt eget valg, et valg som jeg har angret på siden. Så tenk nøye gjennom dette, for hvis han presser gjennom at du skal ta abort så kan det hende at forholdet blir ødelagt for du føler at han presset deg til noe du egentlig ikke ville. Så at han KREVER at du tar abort, viser faktisk at han kanskje ikke vil satse på deg, at det legger press på forholdet?? Høres ut som en idiot spørr du meg!!
malingus Skrevet 26. desember 2010 #6 Skrevet 26. desember 2010 Han har ingenting han skulle ha sagt! Det er din kropp. Dog har han rett til å bli hört. Lytt til han. Men om du velger å beholde mot hans vilje, så ikke forvent noe. Da har du ingen grunn til å kreve noe og ikke bli overrasket om han velger å avslutte forholdet med deg. Og barnebidraget får du klare deg uten. Men du får uansett endel fra staten, så ökonomien skal ikke avgjöre dette. Bare tenk på dette når du tar din endelige avgjörelse.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2010 #7 Skrevet 26. desember 2010 Klare seg uten barnebidraget? Tull og tøys, han er da like forpliktet til å betale barnebidrag om han ikke ønsker å beholde barnet.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2010 #8 Skrevet 26. desember 2010 Her ser jeg dobbeltmoralen slå inn for fullt!Mannen skal ikke ha noe og si for et valg som vil få konsekvenser for han resten av livet,MEN det kreves likevel at han følger opp og "tar konsekvensene" av at barnet kommer! Til syvende og sist er det kvinnens valg,men jeg mener likevel at mannen skal ha noe og si i dette! Velger DU og få barnet mot hans ønske,må han få lov til å velge bort deg og barnet uten at han da blir stemplet som drittsekk!!!
malingus Skrevet 26. desember 2010 #9 Skrevet 26. desember 2010 Hvorfor skal hun kreve det? Han har klart uttrykt hva han önsker og ikke. Om hun velger å gjöre det hun vil (helt greit) må han bare godta det. Men da synes jeg det blir feil å tvinge han til å stille opp -om det så bare er ökonomisk. Man kan ikke tvinge andre mennesker!
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2010 #10 Skrevet 26. desember 2010 Ingenting, og lar du deg presse vil du antagelig angre senere og hele forholdet vil gå dukken uansett...
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2010 #11 Skrevet 26. desember 2010 Jeg mener at det er kun er ditt valg. Men at du må tenke nøye gjennom valget du tar. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2010 #12 Skrevet 26. desember 2010 Fordi en mann som velger å gi bort sæden sin vet at det kan bli barn av det. Dermed skal han være med på å forsørge det barnet hvis det blir født. Enkelt og greit.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2010 #13 Skrevet 26. desember 2010 En mann som velger å go bort sæden vet at konsekvensen kan bli barn. Om han fortsatt velger å gi bort søden sin må han stå for konsekvensene av sine egne valg.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2010 #14 Skrevet 26. desember 2010 Takk for alle svar.... Jeg vet jo at dette er mitt valg,, men det er så ufattelig vanskelig.... Det er jo ett barn... Samtidig må jeg være så ærlig at det frister lite å være alenemor til to barn med forskjellige fedre. Han har sagt at han gjør det ikke slutt dersom jeg beholder, men jeg tror det ville gått den veien. Han krever ikke at jeg tar abort heller... han virker mest livredd for hele temaet igrunn.. uff. er ikke så bekymret for økonomi, jeg tjener godt selv og har fast jobb, så det ordner seg... Det er alt det andre som er så ufattelig vanskelig
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2010 #15 Skrevet 26. desember 2010 Klart han skal betale bidrag. Jeg og andre skattebetalere er IKKE interessert i å skulle betale penger, som kunne vært brukt på noe langt bedre, i saker der far er kjent og kan betale!
Tante Blås Squaw Skrevet 26. desember 2010 #16 Skrevet 26. desember 2010 I en perfekt verden ville mannens meninger vært like verdifulle som kvinnens. Men for de av oss som lever i virkeligheten er det fortsatt slik at bare kvinner blir gravide, og bare kvinner kan bestemme hva de vil gjøre med det. Det har ingenting med likestilling eller mangel på respekt for mennene å gjøre - det er enkel biologi.
Dunder Skrevet 26. desember 2010 #17 Skrevet 26. desember 2010 Han må gjerne uttrykke sin mening, men det er til sist du som bestemmer. De fleste som angrer på en abort er de som lot seg presse av andre. Det er ikke noe god følelse å gå med resten av livet. Dersom han blir sint og forlater deg pga dette så er det like greit å være kvitt han. I løpet av et liv støter man på langt verre problemer enn en uønsket graviditet, og du trenger en partner som tåler litt mer. (Forhåpentligvis trenger han bare litt tid til å venne seg til tanken).
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2010 #18 Skrevet 26. desember 2010 De fleste som har sex (med beskyttelse) anser det vel ikke som å gi bort sæden sin når de har utløsning. Ei som er gravid kan ta abort på det grunnlaget at hun ikke har økonomi til å ta seg av et bar, en barnefar har ikke dette valget. Selvsagt skal ikke samfunnet og skattebetalerne belastes, men der hvor mannen avskriver seg all ønske om å oppfostre og oppdra et barn og kvinne velger å beholde er det bare rett og rimelig at hun får det økonomiske ansvaret. Da mener jeg ikke etablerte forhold og planlagt graviditet. En ting er at en barnefar ikke skal ha noe å si på hvor vidt det skal utføres en abort eller ikke, men hva er rettferdigheten i at mor kan velge bort det økonomiske ansvaret der er å få barn, mens far må betale selv om han ikke på noen måter ønsker et barn. Her er det mange gråsoner, men i mange tilfeller mener jeg at det er mulig å legge hele den økonomiske byrden over på mor.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2010 #19 Skrevet 26. desember 2010 Hvis alt det økonomiske ansvaret skal falle på mor, så vil jo det til syvende og sist gå utover barnet, som i mange tilfeller vil leve opp i fattigdom. Selvsagt skal far bidra økonomisk. Mor kan ta ansvar (abort/beholde barnet) ETTER en befruktning har skjedd. Det kan ikke far, han må ta ansvar FØR en eventuell befruktning. Urettferdig? Blame nature! Det skal i hvert fall ikke gå utover skattebetalerne eller uskyldige barn at fedre puler på seg unger de ikke ønsker!
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2010 #20 Skrevet 26. desember 2010 Hvor mye vekt som skal tillegges hans mening er jo helt og holdent opp til deg. Det er DU som må leve med valget, ergo må DU ta avgjørelsen.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2010 #21 Skrevet 26. desember 2010 Men det er en konsekvens mor bær tenke på før hun velger abort eller ikke. Samfunnet skal ikke betale, men mor! Blir for dumt at ingen bør ha sex hvis de ikke vil ta seg av et barn.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2010 #23 Skrevet 26. desember 2010 Jeg hadde ikke vektlagt mannens ønsker på det området i det hele tatt, jeg er fullstendig klar over for mannen min at jeg aldri kommer til å ta abort med mindre det er medisinsk uforsvarlig å beholde barnet. Jeg mener også at om kvinnen velger å beholde er det minste mannen kan gjøre å ta belastningen med å betale barnebidrag. Det er ingenting i forhold til hva kvinnen har i vente. Man må dessuten være to for å danse tango, så han vet at sex både med og uten prevansjon kan få følger som dette.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2010 #24 Skrevet 26. desember 2010 Jeg synes mannen skal ha mye å si, selv om det er kvinnen som til syvende og sist skal ta den endelige avgjørelsen. Jeg vet ikke hva som er verst jeg... Å tvinge noen til abort eller tvinge noen til å bli far mot sin vilje, men at begge deler kan føre til samlivsbrudd vet jeg med sikkerhet.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2010 #25 Skrevet 26. desember 2010 Dette er helt feil. Mannen har et feil. Om det er livskrise å gjøre en kvinne gravid burde han ikke stole på noen andre enn seg selv, og bruke kondom for sikkerhetsskyld. Såklart kan han ikke kreve at en kvinne skal fjerne et embryo fra sin kropp, selv om han ikke ønsker det. Men han er like fult ansvarlig for at det ble en graviditet som kvinnen, og er like økonomisk ansvarlig enten han vil eller ikke. Sånn er det bare for menn, desverre kanskje..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå