mammamammamammamor Skrevet 25. desember 2010 #1 Skrevet 25. desember 2010 Eg har alltid hatt 3 uker mellom mensperiodene mine, men nå kommer di med 2 uker mellom, kan det vere noke i veien ? er veldig trøtt og sånn og. Kan det vere pga jernmangel? er sånn halveis vegetarianer, kan eg mangle andre stoff'?
Ranveig Risengrynsgraut Skrevet 25. desember 2010 #2 Skrevet 25. desember 2010 Med hyppige blødningar er ikkje jernmangel så usannsynleg. Går du på hormonbasert prevansjon? Det kan føre til uregelmessige (og langvarige) blødningar. Dersom ein et lite (ingen) kjøt er det lett for å få for lite jern og B-vitamin, spesielt B12 visstnok. Greitt å få sjekka jernlagre og vitaminnivå hos legen.
Tante Blås Squaw Skrevet 26. desember 2010 #3 Skrevet 26. desember 2010 Hør på Ranveig! ) Hvordan halvveis veggis da? Jeg spiser ikke kjøtt, men fisk og egg. Passer på å skyfle i meg masse kikerter og kidneybønner for å kompensere for kjøttet. Mangel på B12 er veldig vanlig hos veggiser.
3 er nok! Skrevet 26. desember 2010 #4 Skrevet 26. desember 2010 Er du sikker på at det er menstruasjon og ikke bare en blødning ved eggløsning? Da jeg var hos gynekologen sist ble jeg fortalt at det faktisk er mange kvinner som blør når de har eggløsning, altså to uker før selve menstruasjonen. De kvinnene vet visstnok ofte ikke hva som er eggløsning og hva som er mensen. Men i seg selv er det jo god prevansjon, jeg vil ikke ha sex når jeg blør!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå